Ondanks de bij momenten uitdagende markt gaat het groepering ECK en zusteronderneming Brio Group voor de wind. Samen met het aantal klanten en partners, stuk voor stuk gedreven zelfstandige ondernemers uit de keuken- en badkamerwereld, groeit ook het aanbod aan producten en diensten gestaag. De uitmuntende service is wat alles bindt. En dat zal zo blijven, ook wanneer ECK en Brio Group hun vleugels verder uitslaan met het oog op een verdere nationale groei.
“Die ver doorgedreven service, op maat van de klant, daar willen we het verschil mee blijven maken.” Aan het woord is Sam Bosmans, eind vorig jaar aangesteld als overkoepelend CEO van zowel ECK als Brio Group. “Het opzet: beide kmo’s, die elkaar ondersteunen en aanvullen, de komende jaren verder laten floreren, met een sterke aanwezigheid in het ganse land.” De toon, ambitieus maar doordacht, is gezet.
Aan velen onder jullie dienen we ECK vast niet meer voor te stellen. De van oorsprong Kempense b2b-groothandel met ondertussen zo’n 30 jaar ervaring is uitgegroeid tot een referentie, een bedrijf dat anno 2024 veel verder gaat dan enkel en alleen producten aanbieden. Zowel ECK als Brio Group – een sterkte tandem – zetten in op service en het maximaal ondersteunen van de klant. Productgewijs doen ze dat niet alleen met een ruim en marktconform aanbod aan A-labels, maar ook met het eigen en sterk groeiende O-Plus designlabel dat Belgische en Europese kwaliteit aanbiedt aan een correcte en concurrentiële prijs.
Maar ook het dienstenpakket groeit gestaag, waarbij Brio Group – onder dagelijks commerciële leiding van Peter Vanthienen – erin slaagt relevante leveranciers en gedreven zelfstandige ondernemers uit de wereld van keuken, badkamer en totaalinterieur samen te brengen als partners in een krachtige aankoopgroepering. Service is key, waarbij een aangepast servicepakket een antwoord biedt op de specifieke behoeftes van elke klant. Maatwerk in service, zeg maar, steeds met een persoonlijke toets. Sam Bosmans: “Op bedrijfsniveau heeft ECK zijn eigen technisch onderlegde accountmanagers, experten van de binnendienst, maar ook eigen logistiek en chauffeurs die garant staan voor een uitzonderlijke last-mile service. Die expertise en hoge servicegraad, van a tot z, daarmee maken we het verschil. Zo nemen we de klant ook graag mee in het managen van hun werkkapitaal, dankzij onze flexibele logistieke processen. Dat is hoe wij het begrip ‘ontzorgen’ bijvoorbeeld concreet maken.”
Samen met de regio en het klantenbestand groeit ook het ECK aanbod. Vooral het eigen designlabel O-Plus neemt een hoge vlucht en is stevig vertegenwoordigd, zowel in de recent vernieuwde toonzaal in Herentals als in de klepper van een catalogus. “Het aanbod werd onder andere aangevuld met de nieuwe Kyaro-douchedeuren, een reeks schuifdeuren, al dan niet gecombineerd met vaste wand en diverse plaatsingsmogelijkheden. Fyrma, een oplossing met draaideuren en grote instap – ook voor kleine nisruimtes – vervoegde eveneens het assortiment”, aldus Freek Fourneau die instaat voor het dagelijkse commerciële management van de ECK-badkamerafdeling. “Naast de diverse standaardformaten behoort maatwerk tot 240 centimeter hoog trouwens ook tot de mogelijkheden. Voor wie iets specialer wenst, is er keuze uit maar liefst 25 profielkleuren waaronder negen nieuwe en elf glasopties. Met de aanvulling van de optie ‘permanente antikalk’ wordt tegemoet gekomen aan de kwaliteitseisen van de
consument.” Ook het aanbod aan glazen badwanden werd gevoelig uitgebreid, net als het aanbod met markante designbaden – vrijstaand, back to wall en inbouw – voornamelijk in matwitte solid surface met aangename touch. Kwaliteit en design waarmee je je als vakman kan onderscheiden, ook in de high end badkamer.
Neem dan rechtstreeks contact op met ECK-Brio.
Contact opnemen