NLFR

Platform over design en techniek in de keuken-, woon-, en badkamerbranche
Luxe en comfort in keuken en badkamer
De luxe ATAG-wijnklimaatkast werd bekroond met de prestigieuze Golden IF Award. (foto ATAG)

Luxe en comfort in keuken en badkamer

Château Brio! Dat is de toepasselijke naam van het stijlvolle event dat door retailgroep Brio in oktober werd georganiseerd. Brio-partners en genodigden konden er ‘degusteren’ van de nieuwste producten en trends, met focus op luxe en comfort in keuken en badkamer.

Brio Group is zoveel meer dan een retailgroep met aankoopvoordelen. Zo staat Brio, dat keukenbouwers en ondernemers in de interieurbouw groepeert, erop haar partners regelmatig te informeren en te inspireren. Dat doet de organisatie in stijl, deze keer met een event in het Park van Beervelde. Thema: opportuniteiten in het ‘high-end living’-segment, met een presentatie van de nieuwste wijnklimaatkasten, wellness in de badkamer en diverse productinnovaties gespot op IFA en MOW. Tegelijk werd ook het Briolabel in detail toegelicht. Dit label wordt in de markt gezet als gewaardeerde kwaliteitsgarantie, enkel verleend aan keuken- en interieurbouwers die aan bepaalde voorwaarden voldoen. Wat deze precies zijn, werd in overleg met een externe partner nauwkeurig vastgelegd.

De nieuwe Miele combi-stoomoven met zelfreinigende HydroClean-functie. (foto Miele)

Wijnklimaatkast valt in de smaak

Samen met de groeiende vraag stijgt ook het aanbod aan wijnklimaatkasten. Het is een toestel dat mag en zal gezien worden en dus steeds vaker zijn weg vindt naar de high-end keuken, maar ook woonkamer. Bovenal moet een wijnklimaatkast de waardevolle inhoud koesteren en voldoen aan de basisprincipes van de traditionele wijnkelder: geen uv-licht, geen trillingen en een stabiele luchtvochtigheid. Het verschil tussen een wijnbewaarkast en een wijnklimaatkast? Ook dat werd toegelicht op het Château Brio. De Brio-partners konden er de verschillende toestellen bekijken en testen. Onder de aanwezige merken noteerden we onder meer Liebherr, Boretti, AEG, Gaggenau, Miele, Avintage, WITT, Climadiff, Fhiaba, Smeg, ATAG en Stoves en Belling. En onder de toestellen ook bijzondere nieuwigheden, waaronder de ATAG-wijnklimaatkast die bekroond werd met een Golden IF Award. Scan het wijnetiket met de ingebouwde camera en de Vivino-app vertelt je alles over de fles. Ook de wijnvoorraad beheren, net als het licht en de temperatuur regelen, kan via een handige app. De slimme wijnbewaarkast is dus een feit.

IPEE, de slimme en duurzame spoeltechnologie die een optimale hygiëne combineert met verstandig watergebruik. (foto IPEE)

Slimme keukeninnovaties

Nog meer ‘slimme innovaties’ in de vorm van het Unito Smart Water System met keukenkraan die verschillende watersoorten combineert, waaronder nu ook gearomatiseerd water. Bovendien wordt het gamma aan kranen uitgebreid met een high-end model met digitaal touchpanel. Zeer vernieuwend is ook de Miele HydroClean combi-stoomoven met een nooit geziene zelfreinigende functie die ‘vaatwassergewijs’ de ovenruimte met water en een vloeibare reiniger schoon spoelt. In september gespot op IFA in Berlijn, als eerste in België op Château Brio. 

Het Briolabel, een door de consument gewaardeerde kwaliteitsgarantie.

Wellness en comfort

Wat de gepresenteerde sanitaire nieuwigheden betreft, werd onder meer IPEE in de kijker gezet. Deze slimme technologie resulteert in een automatische en aanraakvrije spoeling – met aangepaste hoeveelheid water – van toilet en urinoir. Dankzij de gepatenteerde technologie wordt er enkel gespoeld na effectief gebruik. Deze IPEE-technologie wordt aangeboden in packs voor een eenvoudige installatie. Nog meer wellness en comfort in de badkamer met de InfraCabin wellnesscabine van Artissan. Van O-Plus is er de nieuwste collectie Oval & Portal-spiegels die op het event indruk wist te maken, dit naast de nieuwe Venice-badenreeks die ook werd gepresenteerd. Net trouwens als de nieuwigheden van een aantal andere high-end merken, waaronder Villeroy & Boch, Hansgrohe, Grohe en  Duravit. Naast de volledige ruimte van de kasteelhoeve maakten ook vier showtrailers – van Elica, Whirlpool, Samsung en Berbel – hun opwachting. Tot slot was er uiteraard een Brio-stand waar de Brio Services, waaronder het online platform CBridge, aandacht kregen. Een geïnformeerde interieurbouwer is er twee waard. 

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details