NLFR

Platform over design en techniek in de keuken-, woon-, en badkamerbranche
Positieve feedback van klanten is bemoedigend
BEST Workstation van Elleci.

Positieve feedback van klanten is bemoedigend

Al met al was 2023 een gemengd jaar, iets rustiger dan verwacht. Ondanks het minder gunstige economische klimaat hoopt Componenti, de specialist in keukencomponenten, te profiteren van de zeer positieve reacties op zijn reactieve benadering van de markt en zijn nieuwste investeringen in voorraaduitbreiding, nieuwe partnerschappen en prospectie van de b2b-markt. 

De verbeterde versie van de DOWNDRAFT van Airforce.

Uit recente cijfers blijkt dat de vastgoedmarkt in 2023 met zeventien procent is gedaald. En dit is ook terug te zien in de keukensector in het algemeen. Krappe budgetten, projecten die worden uitgesteld… De rust is enigszins teruggekeerd na twee uitstekende jaren. Toch blijft de specialist in keukencomponenten uit Fleurus resoluut optimistisch en wil hij blijven meesurfen op de groeigolf van de afgelopen jaren. Yves Coelmont, relatiebeheerder Vlaanderen: “We zien dat onze investeringen in voorraad, producten en personeel hun vruchten afwerpen. De feedback die we van onze klanten kregen tijdens de opendeurdagen van september 2023 bewijst dat we de juiste keuzes hebben gemaakt. Onze klanten waarderen duidelijk onze manier van werken. Ze weten dat ze kunnen rekenen op tijdige leveringen, een onberispelijke service, een voortdurend groeiend aanbod in het midden- en topsegment als antwoord op opkomende trends, en een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding in elke productcategorie.

Prepstation van Schock.

Focus op klantrelaties

In een moeilijker klimaat kan natuurlijk niemand op zijn lauweren rusten. Dit geldt des te meer omdat de markt als geheel reactief en adaptief blijft. Zo evolueren b2b-vastgoedprojecten naar een bescheidener schaal, waarbij de focus ligt op het aanbieden van twaalf tot vijftien woningen per eenheid in plaats van op grote appartementsgebouwen. Dankzij recente contacten heeft Componenti ook voet aan de grond gekregen in nieuwe segmenten.

Wat de markten betreft, zijn Vlaanderen en Brussel nog steeds aantrekkelijk, terwijl het potentieel van Wallonië en Luxemburg beter benut zal worden met de steun en ervaring van de specifieke vertegenwoordiger die ongeveer een jaar geleden werd aangenomen. Maar hoe zit het met de producten? “Traditioneel introduceren we twee keer per jaar nieuwe producten, enerzijds op Batibouw en anderzijds rond september. In de nabije toekomst verwachten we echter geen nieuwe producten, en een volledig alternatief voor de beroemde kokendwaterkraan verwachten we pas over enkele maanden bij onze partners Gessi en Nobili. Net zoals vorig jaar zullen we niet deelnemen aan Batibouw. Hoewel de beurs nog steeds een barometer is voor de activiteit in de sector, heeft ze haar glans enigszins verloren, met minder bezoekers als gevolg, en we vonden het verstandiger om onze inspanningen te concentreren op onze klanten zelf, bijvoorbeeld door samen te werken om onze producten beter in de kijker te zetten op hun eigen stands of via eenmalige acties of promoties,” zegt Yves Coelmont.

Hij voegt eraan toe: “In dezelfde geest zullen we niet langer elk jaar opendeurdagen organiseren, maar eerder om de twee jaar. Aan de andere kant zijn we van plan om onze trouwe klanten mee te nemen naar de fabrieken om te zien hoe daar geproduceerd wordt, om ze dan extra argumenten te geven en hun motivatie te vergroten. Bovendien schept deze kans om de productie live te zien vertrouwen bij de eindklant”.

FISSO van Italiaanse fabrikant Gessi.

Kapitaliseren op gedane investeringen en hun positieve feedback 

Uitgebreide voorraad, nieuwe showrooms, nieuwe partnerschappen, een breder productassortiment, grotere aanwezigheid bij klanten …. Dit zijn slechts enkele tekenen van de dynamische groei van het bedrijf. “En de feedback van onze klanten is unaniem positief”, zegt Yves Coelmont. “We beseffen dat het soms tijd vraagt om bepaalde projecten tot een goed einde te brengen. Maar we blijven werken aan onze naamsbekendheid. In dit opzicht kan onze aansluiting bij de Royal Crown groep nu al een succesvol initiatief genoemd worden. Het heeft ons een aantal zeer representatieve nieuwe klanten opgeleverd en we kunnen onze sterke punten op het gebied van service en betrouwbare levering ten volle benutten. Het verheugt ons bijvoorbeeld om te zien dat sommige klanten in de b2b-markt duidelijk te kennen geven dat ze met ons willen werken en niet met de gebruikelijke merken voor dit soort projecten. In de b2b-markt is de prijs niet langer de enige factor waarmee rekening moet worden gehouden in het lastenboek; service, betrouwbaarheid, kwaliteit, design spelen ook een rol “ 

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details