NLFR

Platform over design en techniek in de keuken-, woon-, en badkamerbranche
Pop-up zomerbar als locatie voor netwerkevent met leveranciers
Aankooporganisatie D. Engels nodigde zijn leveranciers en partners uit voor het netwerkevent Back2Work@engelszomerbar.

Pop-up zomerbar als locatie voor netwerkevent met leveranciers

Bij Electrogroothandel D. Engels doen ze er alles aan om de band tussen hun aankoop­organisaties Electroservice en Electrocook, hun leden en leveranciers te versterken. In het voorjaar vormde het Witte Paard in Blankenberge nog het toneel voor een event met vertegenwoordigers van elektrozaken, keukenbouwers, maatwerkers en interieurspecialisten enerzijds en de leveranciers en partners anderzijds. Midden september nodigde de firma de leveranciers nog eens uit voor Back2Work@engelszomerbar, een netwerkevent in een pop-up zomerbar – een unieke setting op hun eigen site in Malle.

Aankooporganisatie D. Engels is verdeler van de meest uiteenlopende huishoudtoestellen. Daaronder ook heel wat keukenapparatuur, zoals fornuizen, ovens, kookplaten, dampkappen, espressomachines, koelkasten, wijnkoelkasten, diepvriezers, vaatwassers, maar ook wasmachines en droogkasten. “We willen onze partners volledig ontzorgen. Uiteindelijk zijn zij de specialisten in het ontwerpen, verkopen, bouwen en plaatsen van keukens. Die speciaalzaken behouden steeds hun zelfstandigheid, maar kunnen terugvallen op de aankooporganisatie om hun eindklanten de best mogelijke service te garanderen. Een eigen koers varen, maar toch samenwerken,” legt Jo De Plecker, salesmanager bij Aankooporganisatie D. Engels, uit. “Om hen nog beter te ondersteunen, verhuisden we naar een nieuwe site met onder meer een ruim en overzichtelijk magazijn, vanwaar dagelijks twaalf eigen vrachtwagens naar de klanten vertrekken. Bestellingen die afgehaald worden, zetten we klaar in een van onze drie afhaalcontainers waartoe men op elk moment van de dag via een persoonlijke code toegang krijgt.” 

Partners kunnen op afspraak ook samen met hun eindklant de showroom bezoeken. Daar staat een team van deskundige medewerkers klaar om hen te helpen bij de keuze van de juiste toestellen. Op regelmatige tijdstippen kunnen firma’s deelnemen aan commerciële en technische opleidingen met de klemtoon op de praktijk. Tot slot dragen alle erkende partners het Electrocook Quality Label, wat garant staat voor de keuze uit alle topmerken, persoonlijk advies en een snelle service en dienst-na-verkoop.

Een voormalige blusvijver doet dienst als gezellige ‘oase’. Op een ponton kan Engels nu klanten en partners outdoor ontvangen – een uniek kader.

Een aanspreekpunt voor alle topmerken

“Op onze site worden alle topmerken onder één dak gecombineerd. We werken al jaren heel nauw samen met meer dan 65 leveranciers en partners, waardoor aangesloten speciaalzaken op een heel breed assortiment van merken en toestellen kunnen terugvallen. Wie aan een aantal specifieke voorwaarden voldoet, krijgt ook toegang tot selectieve distributieproducten, zoals Bosch Accentline, Gaggenau, Miele Artline Vitroline, Novy Pin, Pelgrim, Samsung Infinite en Siemens Studioline,” gaat de salesmanager verder. “Via een persoonlijke webshop kunnen partners toestellen en accessoires met eigen aankoop- en consumentenprijzen opzoeken, inclusief alle promoties. Ze vinden er catalogi, technische fiches, energielabels en gebruiksaanwijzingen, kunnen eenvoudig bestellingen plaatsen en continu openstaande orders, offertes, facturen en serviceformulieren raadplegen.”

De bezoekers konden gezellig met elkaar netwerken. Die leveranciers zien elkaar niet elke dag.

Back2Work@engelszomerbar

Nu de vakantieperiode voorbij is, leek het Engels het ideale moment om die leveranciers en partners nog eens uit te nodigen voor een netwerkevent in een originele setting: de authentieke Engels zomerbar. “Op onze nieuwe site in Malle bevinden zich een aantal loodsen, maar ook een voormalige blusvijver, die nu dienst doet als gezellige ‘oase’. We hebben er een ponton aangelegd, waar onze medewerkers ’s middags kunnen lunchen en waar we klanten en partners even op een andere manier, met name outdoor, kunnen ontvangen. Dit ponton en de aanpalende loodsen hebben we ingericht als zomerbar met houten banken uit gerecycleerde pallets en zand als sfeermaker,” zegt Jo met enige trots. “Zo hadden we meteen een unieke locatie voor een event met een hapje en een drankje, waar iedereen nog even op de vakantie kon terugblikken, maar vooral ook vooruit kon kijken. Uiteraard legden we kort de klemtoon op de nauwe samenwerking met al die partners, maar we blikten ook al alvast vooruit naar ons volgende event, de huisbeurs Keukentech die in november op de planning staat. Verder was het vooral een nieuwe gelegenheid om te netwerken, want die leveranciers zien elkaar ook niet elke dag. Met een gevulde brooddoos en een Westmalle als aandenken kon iedereen er na een geslaagde avond weer vol tegenaan. Ook interesse om bij onze aankooporganisatie aan te sluiten? Stuur je vraag naar jdp@engels.be.” 

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details