NLFR

Platform over design en techniek in de keuken-, woon-, en badkamerbranche
Innoveren staat op één

Innoveren staat op één

Lockdowns, quarantaines, thuiswerken, staycations: het zijn termen die we tot voor de coronacrisis amper of niet hoorden. Laat staan dat we over de hele wereld in hetzelfde schuitje zouden zitten. Vandaag is het wel anders. We worstelen nog steeds met het virus dat onze wereld op zijn kop heeft gezet. Tegelijk heeft de pandemie onder meer de keukensector geen windeieren gelegd. In plaats van te investeren in een mooie reis, investeerden we (en doen we dat nog steeds) volop in onze eigen woonst. Koppel daaraan een drang naar gezonder leven en de zoektocht naar keukenapparatuur om daaraan te voldoen en de verklaring voor de goede cijfers is gevonden. Dat weet ook Asogem, invoerder in de BeNeLux van onder meer het keukentoestellenmerk Beko.

Blijven sleutelen

“Beko, dat is innovatie”, horen we bij Asogem. “Bij Beko gaat het enerzijds over de verbeteringen aan de apparaten zelf en anderzijds over manieren om sneller en eenvoudiger te installeren. We denken dus aan alle personen die met de apparaten moeten werken, installateurs die de toestellen monteren en de consumenten die er nadien mee aan de slag gaan. Dat deze manier van werken aanslaat, bewijzen opnieuw de cijfers. Beko is een van de snelst groeiende merken op de Europese markt. En dan is het extra handig dat we aan keukentoestellen blijven sleutelen. Zo beschikken we vandaag over de nodige toestellen die inspelen op de trend naar gezonder leven en koken. Denk maar aan onze keukentoestellen waarin voedingsstoffen behouden blijven en koelkasten die voedsel langer en beter bewaren.”

Helden als voorbeeld

Beko bewandelt al langer dan vandaag het ‘gezond koken en gezond leven’. Zo startte de fabrikant in 2017 de bewustwordingscampagne #EatLikeAPro om obesitas bij kinderen te verminderen en liefst zelfs te voorkomen. “De campagne draait om bekende sterren en hoe ze gekomen zijn tot waar ze nu zijn”, klinkt het bij Beko. “Het creëren van gezondheidsvoordelen voor zichzelf waardoor ze hun prestaties optimaliseren is daarbij wellicht de belangrijkste pijler. Het is heel inspirerend en doet ons uiteraard veel plezier om op te merken dat de campagne werkt. Kinderen hebben nu eenmaal helden nodig en kinderen willen ook net zo goed doen of worden als die helden. Ons partnership met FC Barcelona, meervoudig Spaans voetbalkampioen, valt in dat verband te verklaren. En als de spelers van FC Barcelona, stuk voor stuk toppers, een gezonde levensstijl promoten, dan komt de boodschap aan bij de kinderen die naar hen opkijken.” 

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details