NLFR

Platform over design en techniek in de keuken-, woon-, en badkamerbranche
Succesvolle eerste GROHE X Summit “Caring for Water”: Inspirerende dialoog met marktleiders en lancering van productinnovaties

Succesvolle eerste GROHE X Summit “Caring for Water”: Inspirerende dialoog met marktleiders en lancering van productinnovaties

  • Meer dan 9.500 gasten maakten deel uit van de eerste GROHE X-top die van 7 tot 9 maart plaatsvond.
  • De megatrends verstedelijking, duurzaamheid, en gezondheid en welzijn zorgden voor drie dagen van inspirerende discussies tussen verschillende experts met een zeer betrokken publiek.
  • Drie panelgesprekken, zes keynotes, drie masterclasses en vijf fact snacks zorgden voor een interessante dialoog, kennisoverdracht en diepgaand onderzoek.

“We hebben zakelijke vertegenwoordigers, toonaangevende onderzoekers en experts, wetenschappers en vooruitdenkers, disruptors, innovators en ontwerpers samengebracht om te debatteren over hoe we het beste door deze onzekere tijden kunnen navigeren. Ik wil alle gasten bedanken die gehoor hebben gegeven aan de oproep om samen na te denken over hoe we vandaag en morgen beter kunnen omgaan met water. Ik dank alle GROHE partners en trouwe klanten voor hun waardering en belangstelling in dit belangrijke onderwerp. Ik hoop dat we zowel voor dagelijks gebruik als in het bedrijfsleven veel nieuwe ideeën hebben kunnen aanwakkeren, alsook stof tot nadenken hebben kunnen voorschotelen. In de afgelopen drie dagen is het meer dan duidelijk geworden dat we alleen samen een verschil kunnen maken. Samenwerking is de sleutel tot het aanpakken van de uitdagingen van onze tijd”, zegt Jonas Brennwald, Leader LIXIL EMENA.

GROHE blikt terug op een zeer geslaagde eerste GROHE X Summit “Caring for Water”. Een groot succes in elk opzicht: meer dan 9.500 mensen uit verschillende landen namen deel aan de 17 diverse evenementen die gedurende drie dagen werden uitgezonden op de GROHE X digitale experience hub.

Van 7 tot 9 maart kregen duizenden bezoekers verschillende GROHE X multi-media formats voorgeschoteld, van keynotes tot masterclasses, van fact snacks tot panelgesprekken. Het GROHE X digitale experience platform veranderde in een hub van kennisoverdracht over de onderwerpen water, wonen en toekomstige woningen. De verschillende gespreksvormen draaiden om drie essentiële vragen: Wanneer noemen we een plek thuis – vandaag en morgen? Hoe kunnen we gebouwen duurzamer maken? En water als ervaring – een nieuwe mindfulness? In totaal 17 sessies vol inzichten uit de eerste hand, op onderzoek gebaseerde gegevens en analyses, expertise en knowhow namen alle geregistreerde gasten mee op een reis met als doel de toekomst van water en onze relatie ermee beter te begrijpen.

Professionele partners, installateurs, architecten, ontwerpers en eindgebruikers stonden centraal in de verschillende sessies over de mogelijke uitdagingen en problemen die moeten worden aangepakt bij het werken, leven en omgaan met water. De top behandelde onderwerpen variërend van interieurtrends en de ontwikkeling van innovatieve producten tot de verbetering van klantrelaties en hoe GROHE de behoeften van haar klanten voorop heeft gesteld in haar go-to-market strategie.

GROHE Everstream: recirculerende douchetechnologie reinigt, herverhit en hergebruikt water

Tijdens de GROHE X Summit “Caring for Water” werd niet alleen gekeken naar de zakelijke uitdagingen die voor ons liggen. GROHE presenteerde ook haar langverwachte GROHE Everstream technologie die water reinigt, heropwarmt en hergebruikt. Het douchesysteem gebruikt slechts een kwart van het water en een derde van de energie die gewoonlijk nodig is voor traditionele douches, wat zich vertaalt in een kostenbesparing tot 65% per jaar voor een huishouden van vier personen, en tot 70% minder CO2-uitstoot, afhankelijk van individuele douchegewoonten. GROHE Everstream technologie zal de manier waarop we water gebruiken veranderen zonder afbreuk te doen aan het comfort. Het zal beschikbaar zijn vanaf het voorjaar van 2024, omdat het merk ernaar streeft dat alle GROHE inbouwdouches in 2030 klaar zijn voor waterrecycling.

Na de introductie van GROHE Everstream ging de top verder met het analyseren van hoe het ecosysteem van de bouw kan bijdragen aan positieve effecten op het milieu en op de mensen die deze ruimtes hun thuis noemen. Dag drie richtte zich op de manier waarop we water ervaren als een nieuw hulpmiddel voor mindfulness: Architectuur en innovatief design kunnen helpen om gestreste samenlevingen te genezen, zeggen interieurontwerpers, architecten en onderzoekers. Met haar SPA submerk kan GROHE inspelen op de toegenomen vraag naar persoonlijke ontspanning binnen het comfort van privé badkamers die – zoals besproken tijdens verschillende sessies – steeds meer veranderen in ruimtes van persoonlijk welzijn en zelfzorg.

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details