Platform over design en techniek in de keukenbranche

NL | FR

Nieuws

Maatwerk, ook voor marketing

shutterstock_1679504617

Tekst | Tom Rampelbergh

Beeld | Royal Crown

28 september 2022 Leestijd 5 minuten

Deel dit artikel

Het mission statement van Royal Crown is duidelijk. De organisatie wil haar partners continu een voorsprong geven en de toekomst van haar partners garanderen. Belangrijke pijlers daarin zijn het bekomen van gunstige aankoopvoorwaarden bij de contractleveranciers, een uitgebreid arsenaal aan professionele diensten en een doorgedreven marketingondersteuning.

Het regelen van de betere aankoopcondities bij de contractleveranciers is en blijft de belangrijkste pijler binnen de werking van Royal Crown. Maar de Genkse organisatie gaat verder dan dat met een uitgebreid dienstenpakket en een marketingondersteuning die het op maat van een geïnteresseerd lid uitwerkt. “Royal Crown is meer dan enkel een aankooporganisatie”, aldus Frank Rombouts van Royal Crown. “De term allesomvattend servicecenter dekt beter het plaatje. En onze marketingondersteuning is hierbij het neusje van de zalm. Uitgewerkt op maat van een lid, rekening houdend met zijn wensen en doelen, maar ook met het type cliënteel en de regio waarin ze gevestigd zijn. Steeds in samenspraak met de keukenzaak in kwestie maar wel met het gekende Royal Crown-sausje. En deze made-to-measure aanpak valt in de smaak.”

Social media is een onderdeel van het marketingverhaal.

Resultaatgericht traject

“Wie instapt in ons made-to-measure verhaal begint aan een strategisch project”, legt Rombouts uit. “Op basis van een diepgaand intakegesprek werken we een visie uit die we, uiteraard steeds in overeenstemming met de klant, koppelen aan een concrete mediaplanning. Website, social media, huis-aan-huis bladen, radio en tv, events, sponsoring,… Noem maar op. Klant per klant, binnen zijn specifieke regio van een aantal kilometer rondom zijn vestiging. We kijken naar de locatie, het type klanten en de mensen die er in die regio wonen en stemmen daar de marketing policy op af. Voor wie dat wenst verzorgen we eveneens de sociale media en houden we de website up-to-date. Dit najaar volgt bijvoorbeeld de update van de websites van een pak van onze leden. Onze marketing­politiek is heel duidelijk. Het is steeds een gezamenlijk traject volgens een uitgewerkt plan en visie. Enkel de social mediakanalen vullen met content doen we niet. Een marketingstrategie uitwerken, waar ook sociale media in past, op weg naar een bepaald rendement, dat doen we met veel plezier en energie.”

Een strategisch uitgekiend project dat tot concrete resultaten leidt.

Lokaal a-tot-z-verhaal

“We willen met Royal Crown toegevoegde waarde creëren en dat gebeurt mede door onze uitgekiende marketingpolitiek”, benadrukt Rombouts. “Daarom gaan we zo grondig te werk. De doelgroepen identificeren doen we niet zomaar, wel om hen later specifiek te benaderen. Elke doelgroep vereist een ander type taalgebruik, andere foto’s tot zelfs ander kanaal. Alles is mogelijk binnen het traject dat we uitstippelen, van huis-aan-huis bladen tot het organiseren van specifieke events en alles ertussen. Het hangt natuurlijk allemaal af van de wensen van de klant. Door de coronapandemie gingen de gemaakte mediaplannen de deur uit en zijn we ons meer gaan richten op de lokale ondersteuning van onze leden. Van daaruit is deze made-to-measure politiek gegroeid. Wordt de marketing van een lid met meerdere vestigingen nationaal of zelfs internationaal geregeld, dan nog creëren we met Royal Crown een toegevoegde waarde. Wij voegen de lokale couche toe door intensief samen te werken met de
vestiging in kwestie: lokale projecten, persoonlijke touch.”

Royal Crown: “Gepersonaliseerde huis-aan-huis bladen doen het nog steeds goed.”

Meerwaarde voor alle partijen

De made-to-measure politiek qua marketing is er niet louter voor de aangesloten keukenhandelaren. Ook voor de contractleveranciers werkt Royal Crown met plezier een uniek marketingverhaal uit, in overleg met de leverancier in kwestie. “Zowel keukenhandelaren als contractleveranciers zijn onze partners”, benadrukt Rombouts. “We houden van iedereen en willen met iedereen goede resultaten boeken.”

Nieuwsbrief

Meld u aan om nieuws & updates te ontvangen.

Contact

Freddy Fierens

Projectmanager

Uw organisatie promoten via het Keukenbouw netwerk? Ik help u graag verder.

0%

    Stuur ons een bericht

    Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

    Details