Zes jaar geleden boven de doopvont gehouden, vandaag een gevestigde waarde als het gaat over keukenaccessoires: Ourea. Wat begon in Oost- en West-Vlaanderen groeit verder uit naar heel Vlaanderen.
Ourea vierde net zijn zesde verjaardag, een jonge onderneming dus. In deze zes jaar bouwde de groothandel in keukenaccessoires een mooie reputatie op door een uitstekende service aan te vullen met een diepgaande productkennis. “Wat zijn keukenaccessoires?”, stelt Roeland Moors, zaakvoerder van Ourea, zichzelf de vraag. “Met keukenaccessoires bedoelen we de ‘voorwerpen’ in een keuken die we dag in dag uit gebruiken. Denk maar aan een spoelbak, een keukenkraan, de vuilbakjes en de verlichting van het werkblad. Wat zien we niet als accessoire: de kasten en het bijbehorende meubelbeslag, de (inbouw)electro en eventuele decoratieve elementen die in een keuken voor sfeer zorgen.”
Roeland Moors gaat verder: “Een gesprek over een nieuwe keuken duurt al gauw enkele uren. En toch gaat het maar enkele minuten over onze corebusiness. Onze grote uitdaging bestaat er dus in om er voor te zorgen dat deze enkele minuten gevuld worden met producten die het verschil kunnen maken. Hoe doen we dit? We vinden dat prijs op zich niet de beslissende factor mag zijn. We zetten in op een correcte prijs-kwaliteitverhouding, een heel groot aanbod dat alle klantvragen beantwoordt en een uitstekende ondersteunende service. Een eigen catalogus, een B2B-webshop met ongeveer 2600 producten, een aanzienlijke voorraad met bijbehorende snelle leveringen: het zijn enkele van de noodzakelijke investeringen die we de voorbije jaren deden en die ons brachten waar we nu staan.”
“Ourea is geen bedrijf dat dozen verschuift van plaats A naar plaats B en daar dan zijn graantje van meepikt”, verduidelijkt Moors de strategie van Ourea. “Onze rol is veel groter en wezenlijker dan dat. Enerzijds zijn we die belangrijke logistieke partner die er voor zorgt dat de klant het juiste product aan de juiste prijs in het juiste magazijn kan vinden. Anderzijds zijn we ook trendwatchers. Welke producten zijn interessant voor onze klanten en hebben dat tikkeltje extra dat nodig is om hun klanten over de streep te trekken? Denk hierbij bijvoorbeeld aan zwarte keukenkranen en zwarte spoelbakken, krasbestendig uiteraard. Ook zorgen we voor een duidelijke instroom van informatie over onze producten en hun technische eigenschappen. Allemaal ter ondersteuning van onze klanten én hun cliënteel.”