Als dynamische en flexibele retailgroep, met aandacht voor een uitgebreid productaanbod en verregaande service op maat, ondersteunt Brio zijn partners keuken- en interieurbouwers waar het maar kan. Ook als deze partners ambities hebben over de landsgrenzen heen. Want dat er, ondanks de te overwinnen obstakels, in het buitenland mooie opportuniteiten zijn voor onze vaklui, behoeft geen twijfel.
Dat ons Vlaamse vakmanschap ook in het buitenland geapprecieerd wordt, staat buiten kijf. Zeker tweedeverblijvers en Belgen die zich definitief wensen te vestigen in zonnigere oorden, zijn vragende partij. De gewenste kwaliteit is ter plekke vaak simpelweg niet beschikbaar. En dat is waar het Belgische ondernemerschap in beeld komt. Peter Vanthienen van Brio Group: “Dat onze partners deze opportuniteit met beide handen grijpen, kunnen we alleen maar aanmoedigen. We bieden dan ook graag een aangepaste omkadering en ondersteuning bij deze internationalisering, bijvoorbeeld wat betreft de servicevoorwaarden. Door binnen ons netwerk de krachten te bundelen, creëren we toegevoegde waarde. Het opzet en gemeenschappelijk doel: een tevreden eindklant, over de landsgrenzen heen.”
Een eerste succesverhaal is dat van SD Luxury Living, ontsproten uit de schoot van het Kempische SD Schrijnwerkerij & Interieurbouw uit Herentals. Het buitenlandse avontuur van deze Brio-partner startte in de toonzaal in Herentals, met bestaande klanten die ook voor hun eigendom in Spanje een high-end inrichting voor ogen hadden. SD Luxury Living staat in voor de complete afwerking en inrichting van villa’s aan de Costa Blanca, zowel nieuwbouw als renovatie. Totaalprojecten worden volledig op maat gemaakt in België en op locatie geplaatst door Vlaamse vaklui, gaande van keukens en badkamers tot volledige exclusieve interieurinrichting met maatkasten en dressings. Naast de keuken in huis is er ook aandacht voor de volwaardige buitenkeuken, de kers op de taart van de betere vakantiebeleving.
Een persoonlijke service op maat blijft steeds het uitgangspunt. Deze dienstverlening gaat ver, desgewenst zelfs tot het vervoeren van de meubels en huisraad. Zaakvoerder Stijn Dirken: “Bij de oprichting van SD Luxury Living gingen we niet over een nacht ijs. Een grondige marktstudie, waarbij we ons ook hebben verdiept in de lokale regelgeving, heeft geleid tot onze huidige werkwijze: met een Spaanse vennootschap, maar toch een uitsluitend Belgische productie. Na de opmetingen ter plaatse wordt alles op maat in ons atelier gemaakt. Vervolgens trekt een team van vier à zes plaatsers naar Spanje en doorgaans kunnen we na twee weken al opleveren. Met een Nederlandstalig aanspreekpunt, van begin tot het einde, is de klant ook steeds verzekerd van het vlotte verloop. En zo hoort het.”
Ook LUMI Keukens uit Aalst, actief in het middensegment en sinds een drietal jaar Brio-partner, kijkt richting Spanje en de Costa Blanca. Zaakvoerder Bart Van Driessche: “De behoefte aan eigentijds keukendesign zoals we dat hier kennen is daar groot. Niet alleen onze landgenoten, maar ook expats uit onze buurlanden zoals Nederland en Duitsland, willen onder de Spaanse zon zorgeloos genieten van een kwalitatieve woonbeleving.” De eerste stap van het toekomstige buitenlandse avontuur is alvast gezet met de aankoop van een magazijn met plek voor een toonzaal en kantoor. Bart: “Deze investering deed ik samen met mijn broer, die daar reeds woont en voeling heeft met de markt.” Wanneer de Spaanse plannen concreet worden uitgerold, staat nog niet vast. Vandaag concentreert Bart zich op de transitie van de Belgische activiteiten van LUMI Keukens. “Er komen op korte termijn twee nieuwe toonzalen: één in Aalst, gericht op de particulier, en één in Buggenhout, meer specifiek voor de projectmarkt waarin we nu al heel actief zijn.” Ondernemerschap pur sang, met oog voor opportuniteiten in binnen- en buitenland.
Neem dan rechtstreeks contact op met Brio Group.
Contact opnemen