NLFR

Platform over design en techniek in de keuken-, woon-, en badkamerbranche
Een keukenblad met een goed gevoel

Een keukenblad met een goed gevoel

Dat het werkblad het meest gebruikte onderdeel van de keuken is weten de meeste consumenten wel. Maar wat veel consumenten niet weten is waar het blad wordt gemaakt en onder welke arbeidsomstandigheden.

Arte bestrijdt al jaren kinderarbeid en schuldslavernij in granietgroeves in India. India is één van de vijf grootste steenindustrieën in de wereld.

Arte Right To Education
Inmiddels is Arte gestart om ook buiten de groeves ‘child-labour-free zones’ te creëren met het Arte Right To Education project in India. Een project om de leefomstandigheden van kinderen in India te verbeteren met als hoofddoel zoveel mogelijk kinderen naar school te brengen. Hoe ze dit doen kunt u lezen in hun blogs: https://artegroep.nl/nl/Arte-Right-To-Education

Stichting Arte Responsible Stone Foundation
Om de toekomst van het project Arte Right to Education en eventuele andere projecten te waarborgen, heeft Arte de stichting genaamd Arte Responsible Stone Foundation opgericht: www.arteresponsiblestonefoundation.org.  

Naast gedetailleerde informatie over het project kunnen mensen hier doneren. Alleen met goede funding kan het gebied verder worden uitgebreid. Dit past ook binnen de lange termijnvisie van Arte om een zo groot mogelijke positieve impact te hebben op de gehele waardeketen, van groeve tot eindproduct. 

Arte

Arte Right To Education project in India is een project met als hoofddoel zoveel mogelijk kinderen naar school te brengen.

Waarom deze inspanningen leveren?
Waarom zouden leveranciers van keukenbladen deze inspanningen leveren? Het antwoord op deze vraag is voor Arte eenvoudig: ze doen dit vanuit de overtuiging dat duurzaam ondernemen de toekomst is. Met de inspanningen wil het bedrijf een zo groot mogelijke positieve impact hebben op de gehele waardeketen. Het bedrijf wil de wereld een beetje beter achterlaten dan dat ze hem aantrof. Voor nu en voor toekomstige generaties. Het is voor hen de manier van zaken doen: ‘changing the way of doing business’. 

Waarom is dit voor consumenten relevant om te weten?
Steeds meer consumenten letten bij hun aankopen of die duurzaam zijn geproduceerd, waar komt een blad vandaan en onder welke omstandigheden het blad is gemaakt. Eén ding is zeker: met een werkblad van Arte in huis is het genieten met een goed gevoel.

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Kunnen we je helpen met zoeken?