Louis Culot heeft haar thuisbasis, gelegen in een industriezone in Puurs, grondig aangepakt. Alle kantoren verhuisden van de benedenverdieping naar een verdieping hoger. Tim Culot, bestuurder van Louis Culot: “We wierven recent enkele nieuwe werknemers aan. De kantoren op de benedenverdieping bleken te klein om optimaal te blijven werken. Een verdieping hoger zorgden we voor voldoende ruimte voor iedereen. Veel efficiënter! Bovendien leverde dit extra toonzaalruimte op.”
Wie de toonzaal van Louis Culot al bezocht, merkt meteen bij het binnenkomen het verschil op. Tim Culot: “De showroom kreeg inderdaad ook een opfrisbeurt. Vanop de parking zien bezoekers al meteen de grote stalenwand met ons enorm aanbod aan materialen en kleuren. Meer zelfs, in verschillende laden van een keukeneiland bevinden zich nog kleinere staaltjes. Toch merken we dat bezoekers hun keuze in onze showroom kunnen maken en dus zonder punthoofd weer naar huis keren. Onze leveranciers zorgen op regelmatige basis voor nieuwe kleuren die we meteen in onze showroom integreren. Tegelijkertijd beslisten we om ook de keukeneilanden te vervangen. We creëerden nieuwe mobiele keukeneilanden die we ten allen tijde eenvoudig kunnen verplaatsen. Zijn er events in de toekomst, dan creëren we voldoende ruimte voor de gasten door enkele van deze eilanden weg te rollen.”
De eerste indruk van een bedrijf of fabrikant op een bezoeker wordt heel vroeg gelegd, namelijk al op straat bij het naderen van de bestemming. Dat weet ook Tim Culot en hij is vastberaden om die zo goed mogelijk te maken. “We willen onze zichtbaarheid vergroten en onze entree en parkeerplaatsen opvrolijken”, specifieert Culot. “We liggen op de route van en naar het pop-up theater van Studio 100 en dat brengt een pak verkeer met zich mee. Een duidelijke zuil aan de straatkant, extra groen met aanplantingen in organische vormen, de plannen zijn er om dat nog dit jaar grondig aan te pakken.”
De grote glazen voorgevel van het gebouw blijft intact, een bewuste keuze. Zo maakt Louis Culot optimaal gebruik van binnenvallend daglicht, nog steeds de meest ideale manier om stalen en kleuren van werkbladen te bekijken. “Toch lieten we ook een heel nieuw lichtplan opmaken”, benadrukt Culot. “Onze huidige showroom is groter, de opstelling van de eilanden is anders, we plaatsen meer stalen in de stalenwand en we bouwden een doucheopstelling. Een nieuwe verlichtingsinstallatie was dus nodig. Een mooie verlichting van de showroom en de entree zorgt bovendien ook voor zichtbaarheid ’s avonds en ’s nachts. Maak dus zeker een afspraak om onze nieuwe showroom en onze materialen te komen bekijken.”