Met een sterke focus op duurzaamheid en innovatie blijft Beko Belgium een leider in de industrie van huishoudelijke apparaten. De oprichting van Beko Europe, waar het bedrijf deel van uitmaakt, luidde dit jaar een nieuw tijdperk van vooruitgang in. Die liet niet op zich wachten. Op de jaarlijkse Tradeshow pakte Beko Belgium meteen uit met vernieuwde energielabels en tal van technologische innovaties bij wasmachines, ovens en koelkastsystemen.
Beko behoort tot de top drie grote namen van huishoudelijke apparaten in Europa. Het is het snelst groeiende merk in de sector. Beko focust zich op de ontwikkeling en productie van energie-efficiënte toestellen met het doel een gezonde toekomst te realiseren voor de planeet en de mensheid. Via de oprichting van Beko Europe kan het bedrijf vanaf nu zijn duurzame bedrijfsfilosofie nog meer kracht bijzetten.
Op 2 april 2024 werd de definitieve overeenkomst tussen Beko bv van Arçelik en Whirlpool Corporation afgerond. Dat resulteerde in de oprichting van Beko Europe. Door deze nieuwe entiteit en zijn brede merkenportfolio valt een op de vijf apparaten die in Europa worden verkocht onder Beko Europe. “We zijn enthousiast en nog maar net begonnen”, zegt Hakan Bulgurlu, CEO van Arçelik met terechte trots over deze mijlpaal van zijn bedrijf.
De jaarlijkse Beko Tradeshow stond dit jaar volledig in het teken van innovatie en duurzaamheid. Beko presenteerde baanbrekende producten en oplossingen die het leven van consumenten zullen veranderen. Een van de hoogtepunten was de introductie van vernieuwde energielabels. Andere opvallende innovaties waren de EnergyHeroes, ontworpen om energie-efficiëntie te maximaliseren zonder in te leveren op prestaties. Beko’s wasmachines met EnergySpin-technologie beloven zo tot 35 % energiebesparing zonder compromissen op het gebied van wasresultaten. Ook de HarvestFresh-technologie in koelkasten, die de levensduur van groenten en fruit verlengt door het nabootsen van de zonnecyclus, werd enthousiast ontvangen door bezoekers.
Dit jaar nam Beko Europe voor het eerst deel aan EuroCucina2024. Deze tweejaarlijkse keukenmanifestatie in Milaan is de plek voor het lanceren van de nieuwste trends en technologieën in de keukenbranche. Daar kon de nieuwe witgoedgigant uiteraard niet ontbreken. Al deden ze dat niet enkel in het wit, maar ook in een prachtig full black design. Een nieuwe serie in het assortiment die niet alleen uitblinkt door zijn stijlvolle zwarte vormgeving, maar ook door zijn innovatieve functies. Een oven uitgerust met de Split & Cook-technologie kan worden opgedeeld in twee aparte ruimtes waardoor je voor kleinere gerechten bijna de helft minder energie verbruikt. De nieuwste Beko inbouwoven heeft de compactheid van een traditionele oven met de veelzijdigheid van een Airfryer. Hij is uitgerust met een speciaal ontworpen AirFry-rooster dat gebruik maakt van hete lucht, waardoor gerechten met minder olie klaargemaakt toch lekker knapperig blijven. Het is maar een van de vele innovaties die aantonen dat Beko alles in het werk stelt om gezondere maaltijden en duurzaam koken voor iedereen mogelijk te maken.
Beko verbetert de energie-efficiëntie van huishoudelijke apparaten voor alle huishoudens, en introduceerde dit jaar een geheel nieuw assortiment met duurzame innovaties. Beko Europe belooft de norm te worden in de wereld van huishoudelijke apparaten.
Neem dan rechtstreeks contact op met Beko.
Contact opnemen