NLFR

Platform over design en techniek in de keuken-, woon-, en badkamerbranche
Nieuw fornuis tilt de kunst van het Koken naar een hoger niveau
De details op de knoppen. De finesse is ongekend.

Nieuw fornuis tilt de kunst van het Koken naar een hoger niveau

Prachtig Italiaans design verovert de Belgische keuken

Vanaf eind mei is de nieuwe Carrara-lijn van Boretti in België verkrijgbaar. Ontworpen in Italië brengt dit prachtige fornuis een karakteristiek Italiaanse karakter en moderne elegantie naar het kloppende hart van elke woning. Als voor consumenten design een van de belangrijkste redenen is om tot de aankoop van een keukenproduct over te gaan, is dit ontzettend goed nieuws.  “Het is de ultieme verfijning van wat design moet zijn”, zegt Nick Immig, verantwoordelijk voor product development bij Boretti. “Het is A Modern Piece Of Art.”

De Carrara in een breder perspectief bezien: de keuken van nu!

Volgens Nick krijgt de keuken met dit Carrara-fornuis meer persoonlijkheid. “Want er is nu een verhaal te vertellen. Dat komt door de details. Kijk maar eens naar de knoppen, geïnspireerd op de iconische Gyrofocus open haard. Of het klokje uit de Italiaanse sportauto van de jaren 50. En wat te denken van de hendel, geïnspireerd door de vorm van het stuur van een Italiaanse raceauto. Natuurlijk kook je om je gasten – en jezelf – ultiem en smaakvol te laten genieten, maar juist omdat de keuken anno 2022 het centrale ontmoetingspunt van de eigen woning is geworden, ontstaat er ook een verhaal. Met een Carrara-fornuis maak je furore. Zo simpel is het eigenlijk.”

Het spreekt voor zich – zo legt Nick uit – dat de Belgische partners van Boretti volop ondersteund gaan worden met de aankomende marketingactiviteiten. “Dat kan in de winkel zijn. Van verrassende instore-beleving tot lokale advertenties. We zijn van plan om de Carrara letterlijk op een voetstuk te plaatsen bij geselecteerde partners. Dit fornuis verdient een prominente plek. Maar ook daarbuiten: de Carrara zal voorbij komen op displays, social media en zelfs op billboards. We gaan dit uniek stukje Italiaans keukendesign aan de consument tonen en inspireren.”

Samen genieten in de keuken

Op de vraag of Nick ‘de ideale consument’ voor dit fornuis kan omschrijven, is hij helder. “De tijd van de traditionele marketeer die denkt in hokjes van ‘budget-doelgroepen’ of ‘de echte Boretti-koper’ is voorbij. Dit is natuurlijk geen budgetmodel. Consumenten zijn bereid om geld uit te geven aan de dingen die ze belangrijk vinden. Als mensen vanuit hun hart van koken houden, wordt deze Carrara vanzelf top of mind. Maar dit geldt ook voor mensen die van design houden of gek zijn op de designstijl van Boretti en dus helemaal gaan voor schoonheid. Wij verleiden consumenten met het Italiaanse gevoel van samen genieten en oogstrelend design.”

Nick vertelt dat vóór de zomer de Carrara wordt geïntroduceerd. “Wij zullen dan onze partners – onze verkooppunten – enthousiasmeren met het verhaal en hen meenemen in de mogelijkheden. Na de zomer brengen we dan de consumentencommunicatie goed op gang zodat vraag en aanbod elkaar ontmoeten.”

Strak design. Italiaanser kan het bijna niet.

Vertrouwen dat deze Carrara de Belgische markt gaat veroveren, is er volop. Boretti introduceerde in het verleden al de lijnen ‘Milano’ en ‘Toscana’, die het nog steeds zeer goed doen en waar nog steeds regelmatig nieuwe finesses qua design in worden aangebracht. “Ik verwacht nu datzelfde scenario”, sluit Nick af. “De lijn blijft, maar de creativiteit van nieuwe details zal elke keer weer verrassen. Daarmee raken we de essentie van ‘La Dolce Vita’: de kunst van het koken komt op een hoger niveau.”

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Kunnen we je helpen met zoeken?