In deze tijden van opdrogende rivieren en meren, van oceaanvervuilend plastic en dreigende energietekorten, veranderen de behoeften en prioriteiten van de consument drastisch. Veel consumenten willen bijdragen aan een meer regeneratieve toekomst waarbij natuurlijke hulpbronnen worden versterkt in plaats van uitgeput. En dat idealiter zonder persoonlijk comfort op te offeren. Dit wordt duidelijk in hun dagelijkse consumptiegedrag en hun besluitvormingsprocessen: bij de aankoop van nieuwe producten letten velen erop of ze mogelijks afval, plastic, energie of water kunnen besparen. Daarnaast werken veel mensen de laatste jaren van thuis uit – wat opnieuw tot een verschuiving van de consumptiegewoonten heeft geleid.
Keukenexperts zijn afhankelijk van innovatieve oplossingen die precies voldoen aan deze veranderende verwachtingen van de consument. Dankzij consumentgerichte ontwikkelingsprocessen heeft GROHE, als betrouwbare partner voor professionals, het juiste portfolio om aan deze eisen te voldoen. De GROHE Blue watersystemen creëren zinvolle keuken ervaringen en is een win-win voor zowel keukenexperts als de consument.
Naast de functies van een gewone keukenkraan, levert het GROHE Blue watersysteem gekoeld, gefilterd en plat, lichtbruisend of bruisend drinkwater met één druk op de knop. Door over te schakelen op verfijnd kraanwater, kunnen single used plastic flessen gemakkelijk worden geëlimineerd uit de keuken, wat resulteert in een besparing tot 800 flessen per jaar voor een gezin van vier personen – in een kantoor van 30 personen betekent dit een besparing van 6.600 één liter waterflessen per jaar. Ook kan 76% van de CO2-uitstoot3 en het waterverbruik die optreden bij het productieproces van gebotteld water worden bespaard: één liter water wordt één liter drinkwater, terwijl in het productieproces voor één liter gebotteld water zeven liter water wordt gebruikt. Elke druppel water wordt gekoesterd om de planeet te helpen. Door GROHE Blue te verfijnen, kunnen keukenstudio’s en installateurs bijdragen aan duurzamer en bewuster waterverbruik, wat echt een verschil zal maken. Handelspartners kunnen zich onderscheiden van de massa door zich te positioneren als aanbieders van milieubewuste oplossingen met een innovatief productportfolio dat voldoet aan de eisen van de hedendaagse consument.
De duurzaamheidsvoordelen zorgen ook voor meer gemak in de keuken: 24 uur per dag, 7 dagen per week is er smakelijk water in huis: geen gezeul meer met zware waterflessen of het verzamelen van lege flessen. Ook bij het drinken van koffie en thee zullen de aroma’s optimaal naar boven komen dankzij de filtertechnologieën van GROHE Blue. De vraag naar een comfortabele keukenervaring is gestegen, omdat mensen meer tijd thuis doorbrengen dan voor de pandemie. Dit geeft een nieuwe dimensie aan het huis van elke consument. Het heeft zich ontwikkeld tot een multifunctionele ruimte – zoals een restaurant, kantoor en klaslokaal. Het is een weerspiegeling geworden van de noden van de consument. GROHE komt, samen met haar professionele partners, tegemoet aan deze behoeften en maakt het leven in de keuken van de consument veel gemakkelijker en handiger zonder afbreuk te doen aan het design. Verschillende designopties en de onlangs geïntroduceerde Velvet Black afwerking maken keukenoplossingen mogelijk die ook de persoonlijke interieurstijl aanvullen.
Voorbeelden van hoe GROHE samen met hun partner Everwave de wereldwijde plastic afvalcrisis aanpakken zijn te vinden op GROHE’s digitale experience hub GROHE X.