Koelen, wassen en drogen. In die drie segmenten zien we een sterke positie van Haier in de Benelux. Elders ter wereld komt daar ook een sterke positionering inzake keukenapparatuur bij. En Haier heeft de ambitie uitgesproken om ook in de Benelux qua inbouwapparatuur naar de koppositie door te stoten.
De wereldwijd sterke positie van apparatenproducent Haier, bekend van onder meer de merken Haier, Candy en Hoover, is toe te schrijven aan verschillende kapstokken. Enerzijds zijn er enkele spraakmakende en slimme overnames geweest van vooraanstaande bedrijven, zoals bijvoorbeeld het Amerikaanse General Electric (GE) en het Italiaanse Candy Hoover in 2019. Ook de verwerving van bijvoorbeeld Fisher & Paykel, bekend om hun innovatieve apparatuur met ladesystemen, prijkt mooi in dit rijtje. Anderzijds is er de constante ontwikkeling van hoogwaardige apparaten en de integratie van baanbrekende technologie die van het gevarieerde assortiment van Haier een must om te ontdekken maken.
Een opvallend kenmerk in het nieuwe Haier-assortiment is wel de integratie van connected producten in het IoT-ecosyteem van Haier. De hOn-app laat toe alle producten afzonderlijk te bedienen, een mogelijkheid die de vele gebruikers van het digitale platform waartoe de merken Haier, Candy en Hoover behoren, zeker smaken. “De Chef@Home oven, gebaseerd op de ‘Artificial Intelligence Inside’ is een echt toonbeeld van innovatie”, reikt de fabrikant ons aan. “Het bedieningselement bevindt zich niet langer in een apart paneel. Het zit volledig geïntegreerd in het ovenscherm zelf. De oven kan zelfstandig koken en camera’s houden daarbij bijvoorbeeld de bruiningsgraad van een cake of ovenschotel nauwkeurig in het oog. Een volledig automatische sturing van het kookproces is eveneens mogelijk.”
Met een ambitieuze doelstelling wil de producent tegen 2026 een leidende positie innemen binnen Europa met betrekking tot inbouwapparatuur. De eerste stappen in de Benelux zijn ondertussen genomen met de aanpassing van het servicesysteem, de logistiek en de opbouw van een strategische voorraad in het magazijn in Antwerpen. “Zo garanderen we dat er geen tekorten aan producten zijn”, klinkt het bij Haier. “Het Haier-assortiment groeit continu en is zorgvuldig afgestemd op de specifieke behoeften van de lokale keukenretailers. In de Benelux zijn we vandaag misschien nog de nieuwkomer op de markt, toch beschikken we over onze wereldwijde expertise qua keukenapparatuur. Een uitgekiend assortiment, state of the art technologie en de groeiende aanwezigheid in Europa geven ons de motivatie om de keukenretailers en de consumenten in de Benelux te overtuigen.”
De derde week van september is het weer de Küchenmeile in en rond het Duitse stadje Löhne. Met onder meer de vakbeurs Area30 gonst het er van de keukenbedrijvigheid. Na deelname aan de IFA in Berlijn begin september zal Haier ook op Area30 een stand inrichten. “De ideale gelegenheid om ons, ons assortiment en de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van keukenapparatuur te leren kennen”, nodigt Haier iedereen uit de Benelux (en daarbuiten) uit.