Wie actief is in de keukensector trekt tijdens de derde week van september naar Löhne en omstreken. De Küchenmeile is the place to be om nieuwtjes bij de keukenfabrikanten te sprokkelen. Ook de MHK Group is als exposant aanwezig. De groep trekt opnieuw naar Gut Böckel waar het een netwerkhub bouwt om u tegen te zeggen.
Tijdens de Küchenmeile openen de keukenfabrikanten die in de regio gevestigd zijn gelijktijdig hun deuren. Deze gezamenlijke opendeurdagen trekken jaarlijks vele keukenprofessionals aan. Het is voor hen het uitgelezen moment om op relatief korte tijd een heleboel nieuwtjes te verzamelen. Maar ook fabrikanten met een vestiging elders in Europa grijpen vandaag de Küchenmeile en de bijkomende initiatieven aan om hun nieuws aan de keukenprofessionals te tonen. De MHK Group, een van de grootste Europese inkoop- en dienstengroepen, organiseert op het historisch landgoed Gut Böckel een heuse netwerkweek. “Iedereen is welkom”, verkondigt Marcel Crezee, Directeur Expansie-Export van de MHK Group. “Aangesloten lid of niet, startende ondernemer of al jarenlang actief in de branche, contractleverancier of niet. Kom met ons praten en ontdekken wat wij voor elkaar kunnen betekenen.” Het motto van de MHK Group tijdens de Küchenmeile 2023 is niet voor niets ‘Connect now’.
De MHK Group is actief in acht Europese landen (Duitsland, België, Nederland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Oostenrijk, Zwitserland en Spanje) en die zijn allemaal aanwezig op Gut Böckel. Crezee: “We richten geen traditionele beursstand in, maar pakken het op onze manier aan. We voorzien ruimschoots voldoende plek voor een aangename babbel over wat de MHK Group kan betekenen voor aangesloten ondernemers en vice versa. De keukensector heeft het momenteel niet makkelijk door een pak externe factoren, maar we doen het nog steeds zo veel beter dan voor de coronapandemie begon. Door met elkaar te praten en interessante partnerships op te zetten – een andere interpretatie van ons ‘Connect now’-motto – slagen we er ongetwijfeld in deze wat moeilijkere momenten om te zetten in een positieve schwung.”
“Natuurlijk zijn we in Gut Böckel aanwezig om de sterke punten van de MHK Group als geheel naar voor te schuiven”, benadrukt Crezee. “Dat betekent dat we aandacht zullen hebben voor de gunstige aankoopprijzen bij de contractleveranciers en de vele diensten die we aangesloten ondernemers kunnen aanbieden. Maar vermits we actief zijn in acht Europese landen zullen ook nationale klemtonen worden gelegd. Bij Belgische ondernemers zal het dan gaan over het MHK Kitchen Expert-netwerk dat nog niet zo lang geleden werd uitgerold. Ideeën uitwisselen en implementeren om opnieuw meer consumenten naar de showroom van de keukenhandelaar te krijgen, staat ook hoog op de gespreksagenda. Uiteraard voeren we deze gesprekken graag in een leuk kader met een lekker hapje en drankje erbij. De setting van Gut Böckel is dan ideaal.”
Crezee: “Een aansluiting bij een grote Europese organisatie als de MHK Group is altijd een meerwaarde. Ook voor specifieke situaties waar misschien niet iedereen bij stilstaat, hebben we specialisten in huis en concepten ontwikkeld. Denk maar aan het overlaten van de zaak bij pensionering. Een Europees cijfer leert ons dat ongeveer 20 procent van de keukenhandelaars de pensioenleeftijd nadert. Vinden deze geen geschikte overnemer, dan riskeren we dat een heel aantal leuke keukenzaken de deuren sluiten. Wij helpen en zijn van bij de start van dat nieuwe verhaal betrokken. Maar uiteraard praten we in Gut Böckel ook graag over koetjes en kalfjes. Want de boog kan niet altijd gespannen staan.”
Neem dan rechtstreeks contact op met MHK Belgium.
Contact opnemen