Een drukte van jewelste bij de Engels Group in Malle tijdens de derde week van oktober. Met Keukentech, Architech en Design@Home stonden maar liefst drie professionele events op de agenda. Design, productinnovatie en nieuwigheden stonden gedurende vier dagen centraal.
De verhuis van Antwerpen naar Malle nu enkele jaren geleden is een schot in de roos. “Iedereen heeft zich gesetteld op dit mooie bedrijventerrein waar we stap voor stap onze groep verder uitbouwen”, klinkt het bij Marc Engels. “Onze eigen events organiseren we nu ook hier, we hebben hier immers ruimte zat en de expertise in huis om dit tot in de puntjes te verzorgen. Keukentech is een gevestigde waarde, Architech en vooral Design@Home zijn wat jonger. Een divers aanbod dat specialisten uit verschillende sectoren aanspreekt.”
Planckendael, Hotel Serwir in Sint-Niklaas. De Engels Group trok de voorbije jaren naar verschillende locaties om Keukentech een podium te geven. Sinds de verhuis naar Malle tovert de groep een deel van het magazijn om tot beursvloer. Rond een centraal plein met foodtrucks verzamelen exposanten en hun innovaties zich om de geïnteresseerde bezoeker in te lichten over wie ze zijn en wat ze doen. ELICA, Beko en Whirlpool stuurden zelfs hun truck naar Keukentech om zo hun assortiment in de verf te zetten. Binnen ontdekten we onder meer dat De Dietrich zich opnieuw wil profileren in België, dat zowel Novy, met de Undercover, en InvisiTop een inductiekookplaat dusdanig in het werkblad integreerden dat het onzichtbaar is. Engels Group voorzag ook ruimschoots plaats om na te praten over de ontdekkingen, bij een lekker hapje en drankje. “We willen je ook laten kennismaken met Architech”, nodigde Marc Engels iedereen uit. “De plek bij uitstek om de nieuwigheden, trends en innovaties van onze divisie Engels Surfaces te ontdekken. Twee beurzen in één!”
Design@Home, zo heet het gloednieuwe all-in evenement dat Engels Group organiseerde. Designers, interieurarchitecten en voorschrijvers kregen op donderdag 17 oktober een mooie en diverse verzameling exposanten aangeboden, met onder meer Unox Casa, Signature Kitchen Suite, Quooker, Fermetti, Bourbon-Sleeckx, Mintjens en Hongqi, aangekleed met enkele werken van Peter Engels. Ook de eigen afdelingen van de Engels Group zetten hun beste beentje voor, rond de belangrijke thema’s elektriciteit, energie en ecodesign. Hilde Francq, een bekende trend- en colorwatcher, bracht een interessante lezing rond de nieuwste trends en ontwikkelingen die zich in de designwereld afspelen. “Een geslaagde eerste editie”, besluit Marc Engels. “Dit smaakt naar meer, we smeden al plannen voor volgend jaar.”
Neem dan rechtstreeks contact op met D. Engels.
Contact opnemen