Een fysiek event met meer dan 800 gasten, dat was al een hele tijd geleden. Asogem organiseerde eind maart haar Trade Show in het magazijn in Mechelen. Een speciale blackbox van ongeveer 1.200 vierkante meter was het toneel, duurzaamheid het motto.
Het grote magazijn van Asogem in Mechelen kreeg een tijdelijke en gedeeltelijke gedaanteverwisseling. Voor het eerst in drie jaar kon het weer om een echte Trade Show te organiseren, een fysiek evenement waar Asogem gedurende drie dagen bezoekers vanuit de Benelux kon en mocht ontvangen. De nieuwe toestellen van Beko in verschillende productgroepen speelden de hoofdrol, het duurzaamheidsprincipe doorspekte het hele gebeuren. Een hapje, een drankje en een netwerkbabbel mochten niet ontbreken.
Beko zet als één van de snelst groeiende merken van huishoudelektro in de Europese markt hard in op het ontwikkelen van huishoudtoestellen die in het dagelijkse leven het verschil maken. De combinatie van hoogstaand design met geavanceerde technologie binnen een duurzaam kader slaat duidelijk aan. De Trade Show van Asogem was dan ook een mooie gelegenheid om de nieuwe stijl van de nieuwe producten uitgebreid aan de bezoekers voor te stellen. Met Beyond, zo heet de hedendaagse, moderne stijl, onderbouwt Beko verder haar standpunt qua duurzaamheid. “Niet alleen de toestellen maar de hele productieketen werd onder de loep genomen”, benadrukt de fabrikant.
Een vaatwasser die met AutoDose-technologie bepaalt hoeveel product nodig is voor een optimaal resultaat en openspringt na afloop van het wasprogramma zodat de vaat kan drogen aan de lucht. Een koelkast die dankzij een innovatieve 3-kleuren technologie de 24-uurs zonnecyclus in de groentelade nabootst om zo de vitamines in vers fruit en verse groenten langer te behouden. Het zijn slechts enkele voorbeelden van de geïntegreerde features die een positieve impact hebben op zowel het dagelijks leven als het milieu. En nog beter, gebruikers hoeven zelf bitter weinig tot niets te doen. Beko helpt hierbij.
Vorig jaar tijdens de Küchenmeile werd een heel nieuw en uitgebreid assortiment inbouwtoestellen aan het grote publiek voorgesteld. Op basis van vier vooropgestelde profielen van doelgroepen ontwikkelde Beko vier varianten die steeds een antwoord bieden op de vragen en noden van deze doelgroepen. Bij de ovens zijn vandaag de b100-serie (praktische toestellen die niet inboeten op het vlak van slimme technologieën en kwaliteit), de b300-serie (krachtige producten die het dagelijks leven gemakkelijker maken met tal van extra functies) en de bPRO500-serie (stijlvolle, gebruiksvriendelijke toestellen, ideaal voor levensgenieters of veeleisende gezinnen die graag lekker koken) al beschikbaar. De bPRO700-serie volgt later zeker nog. “Dankzij het pure, elegante design passen de ovens in elke keuken”, aldus Beko. “Een gloednieuwe, uitmuntende ovenruimte met betere warmteverdeling is slechts één, maar wel een belangrijke, vernieuwing wat de ovens betreft. Verder zijn er nog een nieuw scherm, nieuwe knoppen, nieuwe verlichting, nieuwe accessoires en roosters en zo meer. Het lijstje is bijna eindeloos.”
Met de HIXI84700UF komt Beko met een nieuwe inductiekookplaat met geïntegreerde afzuiging, opnieuw een voorbeeld hoe de fabrikant hoogstaand design en geavanceerde technologie in één product samenbrengt. “Ideaal voor keukens met een minimalistisch design”, voegt de fabrikant toe. “Sterke kookeigenschappen garanderen een perfecte maaltijd terwijl de afzuigkap vieze geurtjes en oliedruppels al tijdens het koken verwijderd. De schoonmaak wordt een makkie!”