Met drie eigen merken, in combinatie met een omvangrijk dienstenaanbod en vele marketingconcepten, ondersteunt MHK Belgium haar aangesloten handelspartners op weg naar een pak voordelen en de bescherming van de marges. Van de eigen merken kwamen neola en Designo in vorige edities reeds aan bod, vandaag leggen we xeno onder de loep.
Met de eigen merken wil MHK haar handelspartners een extra duwtje in de rug geven op weg naar hogere opbrengsten. “Met een unieke marktpositie, uitgebreide marketingondersteuning en de wetenschap dat onze eigen merken geproduceerd worden bij de grootste Duitse keukenfabrikanten geven we hen alle tools om succes te boeken”, legt Jeroen Geldhof van MHK Belgium uit.
“We lanceerden xeno begin dit jaar in ons land en zijn blij met de evolutie tot vandaag met maar liefst vier showrooms in opbouw.”
Geldhof: “Een duidelijke omschrijving qua doelgroep helpt onze handelspartners een bewuste keuze te maken. We richten ons met xeno op de prijs- en prestatiegerichte consumenten voor wie het allemaal wel wat ondeugender mag zijn. ‘Xeno rocks’ en dat past zeker bij wat de millenials of generation Y wordt genoemd. Zij zijn prijsbewuste consumenten, bereid tot compromissen, en gaan op zoek naar functionele woningen en dito inrichting. Het uitgebreide assortiment van xeno, dat verder gaat dan keukens alleen, klinkt hen dus als muziek in de oren. Keukens, woonkamers maar ook de bijkeukens en dressings die aan populariteit winnen, het kan allemaal in een xeno-jasje. We mikken met MHK Belgium dan ook op de handelspartners met dezelfde visie, de totaalinrichters, de creatieve en flexibele handelaars die hun inspiratie doortrekken naar de hele woning.”
Het is al veel gezegd en geschreven, keukens en woongedeelte vloeien samen tot één geheel met een esthetische samenhang. We zien vandaag ook de groeiende populariteit van een bijkeuken waar verschillende toestellen komen te staan en waar het wat meer chaotisch kan en mag zijn. Elders in het huis merken we de regelmatige keuze voor een dressing op. En daar speelt xeno met een uitgebreid assortiment vlot op in. “Zo zijn er een aantal schuifdeuren bij xeno beschikbaar die mooi kunnen optreden als ‘room divider’ tussen de keuken en de bijkeuken”, merkt Geldhof op. “De belangrijkste frontkleuren zijn beschikbaar met ook een spiegelfront erbij, handig voor die dressing. Kasten, planken tot zelfs garderobemeubels toe. Of het nu gaat om de keuken, de woonkamer, de hal of de slaapkamer, met de meubels van xeno komt gezelligheid in huis.”
“Iedereen vindt wel zijn keuken bij xeno”, klinkt het overtuigd bij Geldhof. “De Black Edition is daarbij zeer opvallend. Zwart is mooi, zwart is in en met Black Edition werd een pasklaar antwoord uitgewerkt. Een helder en lineair ontwerp wordt aangevuld met inbouwapparatuur van onze gevestigde merken, uiteraard ook leunend op zwart als kleur. Zwarte fronten, schuifdeuren en een kwartssteenplaat vormen een samenhangend en harmonieus geheel.”