NLFR

Platform over design en techniek in de keuken-, woon-, en badkamerbranche
“Wij bieden toegevoegde waarde als keuken- en interieurmeesters, en als ware elektro-specialisten”
Eigentijds keukendesign in de gemeenschappelijke toonzaal van Vreys Elektro en Vreys Keukens.

“Wij bieden toegevoegde waarde als keuken- en interieurmeesters, en als ware elektro-specialisten”

Wat hebben Brio Group en Exellent met elkaar gemeen? Beide groeperingen zijn er om de zelfstandige vaklui te ondersteunen, slagkracht te bieden en verder te laten groeien. Brio doet dit voor het KRT-kanaal – ondernemers in keukens maar ook badkamers en interieurbouw – terwijl Exellent zich toelegt op het ERT-gebeuren met de winkels in elektro. Maar soms komen ze ook samen in het bedienen van dynamische vakspecialisten die hun activiteiten verbreden en naast elektro ook keukens, steeds met het advies en de service van de vakman, aanbieden. Een treffend voorbeeld: Vreys Electro/Vreys Keukens in Lommel.    

Keukens, huishoudtoestellen en kookgerei onder één dak.

Samen groeien! Dat is zowel het leidmotief van Brio Group als Exellent. Het zijn zusterfirma’s die deel uitmaken van de overkoepelende Connect+ Group, trouwens net als de groothandels E.C.K. en Lanckriet en de labels Expert en Selexion. Ze bieden een netwerk van ondernemers de tools om de kwaliteit, service en eigenheid van de zelfstandige vakman te combineren met de kracht van een groep. Het opzet? “Deze zelfstandige ondernemers laten uitblinken in een bij momenten uitdagende markt”, aldus Peter Vanthienen, Management Brio Group. “Want het zijn zij die nog steeds het onderscheid maken op vlak van service en dit gedurende het hele traject: van advies over plaatsing tot de nazorg. Ze creëren toegevoegde waarde over de hele lijn en bedienen de meerwaardeconsument die deze dienstverlening weet te appreciëren. Deze toegevoegde waarde is als het ware de nieuwe korting die de eindgebruiker zeker kan waarderen.”

Alles voor de full-option laundry room.

Verbreding van de activiteiten

Al 65 jaar lang is Vreys Electro een referentie in Lommel en omstreken. Een waar familiebedrijf, sterk verbonden met de lokale markt. Met Dries Vreys is ondertussen al de derde generatie aan de slag in deze gestaag groeiende onderneming die service en vertrouwen hoog in het vaandel draagt. Dries Vreys: “Initieel specialiseerden we ons enkel in bruingoed en grote huishoudtoestellen. De verkoop van inbouwtoestellen beperkte zich tot de vervangingsmarkt. Maar er werd ons steeds vaker gevraagd naar advies bij de keukenrenovatie. Dit heeft gemaakt dat we, nu zo’n tien jaar geleden, de activiteiten hebben uitgebreid met keukenbouw.” In de ruime toonzaal, zo’n 1.000 vierkante meter groot, worden er onder de noemer ‘Vreys Keukens’ een vier à vijf toonzaalkeukens en maatmeubels voor de wasruimte gepresenteerd. Een tv-meubel op maat van de nieuwe flatscreen? Ook dat behoort tot de mogelijkheden. Zowel het ontwerp als de plaatsing gebeurt door eigen specialisten. Alles voor de keuken, bijkeuken en de laundry room onder één dak, dit gecombineerd met een ontzorgende totaalservice. Dat is meerwaarde creëren. 

Realisatie van Vreys Keukens: de landelijke keuken in eigentijdse uitvoering.

Gecombineerde slagkracht

Vreys gelooft in de kracht van de groep, zonder daarbij de eigenheid en specialisatie te verloochenen. “Bij de start van Brio zijn we al snel op de kar gesprongen”, aldus Dries Vreys. Vreys Keukens is Brio-partner voor alles wat keukentoestellen en hout binnen het KRT-kanaal aangaat. “Naast de aankoopvoordelen doen we ook een beroep op de diensten, zoals de productopleidingen en beursbezoeken.” Ook handig: het online Butler+ platform waarop Vreys en andere partners de actuele voorraden en voorwaarden kunnen checken, dit trouwens zowel voor de producten van E.C.K./Brio als van Lanckriet/Exellent. Nog voor de keukenactiviteiten van start gingen, was Vreys al geruime tijd partner van Exellent. Kenneth Claus, Chief Retail Officer van Exellent, Expert en Selexion: “Vooreerst bieden we ondersteuning naar de winkelier op vlak van gammabepaling, dit met een platform van 30.000 vierkante meter met kleine en grote huishoudtoestellen en televisie. Daaruit maakt de winkelier uiteraard een eigen keuze, conform het merkenbeleid. Daarnaast ondersteunen we ook op vlak van marketing, met onder meer folders, sociale media en Google Ads, de nationale maar ook gepersonaliseerde Exellent websites waarop de winkelier in kwestie nog steeds zijn specialisme kan etaleren.” De gezamenlijke slagkracht van Brio en Exellent, dit met behoud van het eigen DNA.

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details