NLFR

Platform over design en techniek in de keuken-, woon-, en badkamerbranche
Volle vaart vooruit

Volle vaart vooruit

Het is niet altijd eenvoudig om als zelfstandige keukenhandelaar het hoofd boven water te houden. Maar wanneer een organisatie een helpende hand biedt om te ondersteunen en extra rendement te halen, laat het je toe om te focussen op het ontwerpen en plaatsen van de keukens zelf. En die ondersteuning biedt DER KREIS.

Daniel De Decker richtte eind 1999 de Belgische tak van de Duitse aankoopgroepering DER KREIS op. Na een jarenlange en vruchtbare carrière in de keukenbranche geniet hij vandaag van een welverdiend pensioen. Ronny Thyssen, opvolger van De Decker en zelf een bekende naam in de keukenbranche: “Hij bouwde een uitgebreid netwerk uit en zorgde voor een zeer goede reputatie van DER KREIS bij de industrie en de keukenvakhandel. Ik neem dan ook met trots de teugels over.”

DER KREIS

Daniel De Decker, oprichter en bezieler van DER KREIS BeLux.

 

Sterke positie uitbouwen

Thyssen: “De corebusiness van DER KREIS is en blijft het aanbieden van gunstige inkoop­condities aan onze leden. Door de aan­kopen van verschillende leden te groeperen en door onze vakkennis op het gebied van inkoop- en product­­management weten wij verbete­ringen te realiseren voor de bij ons aangesloten ondernemers. Dat is voor ons een ongoing proces. Daarnaast onder­steunen we onze leden op het gebied van marketing en communicatie alsook bij de financiële administratie (met bijvoorbeeld ons optionele centraal betaalsysteem) zodat zij zich kunnen focussen op hun corebusiness. Ook voor advies over de showroom, het personeel, de financiën, hun businessplan, en zo meer, kunnen leden bij ons terecht.” Internationaal staat DER KREIS sterk en ook in Bel­gië is de positie con­currentieel. “Er is nog groei­potentieel en dat is een van mijn aan­dachts­punten”, aldus Thyssen. “Ik wil bovendien de concurrentiepositie van de leden van DER KREIS, het aanbod aan digitale diensten en het eindverbruikersmerk Keuken­specialisten.be verder uitbouwen.”

DER KREIS

Dit informatief magazine is één van de initiatieven ter ondersteuning van de Keukenspecialisten.be dealers.

 

Consumenten naar de showroom brengen

DER KREIS wil met Keukenspecialisten.be de consumenten naar de showrooms van de aangesloten leden brengen. “Keukenspecialisten.be wordt een samenwerkings­verband: een uiterst professioneel platform waarmee onze leden zich individueel kunnen presenteren aan de consument”, legt Thyssen uit. “De persoonlijke en lokale identiteit blijft behouden, want daar heeft de ondernemer soms al jaren hard aan gewerkt en daar plukt hij ook de vruchten van. We weten echter allemaal dat de markt in een sneltempo is veranderd en die veranderingen zijn op individueel niveau moeilijk bij te benen. Zo is DER KREIS de partner voor haar leden op gebied van sociale media maar ook voor andere professionele publiciteitsnoden. We laten deze samensmelten met de identiteit van de aangesloten Keukenspecialisten.be dealers. Daarmee ondersteunen wij hen zowel online als offline. Denk daarbij aan een Keukenspecialisten.be website, buiten­reclame, rijdende reclame, kleding, in store materiaal, een informatief magazine en nog veel meer. Een zorgvuldig screeningsproces garandeert dat de geselecteerde zaken voldoen aan een aantal belangrijke pijlers. Naast het ontwikkelen en uitrollen van Keukenspecialisten.be brainstormen we volop over allerhande initiatieven en kijken we bij onze buurlanden naar initiatieven die ook in België nuttig kunnen zijn. Er waait een frisse, moderne wind doorheen DER KREIS BeLux.”

DER KREIS

Ronny Thyssen, sinds 1 juli 2020 managing director van DER KREIS BeLux.

 

DER KREIS tijdens Corona

De volledige lockdown in België heeft de ganse economie getroffen, ook de keukenzaken. “Sinds de heropening van de winkels zien we weliswaar een sterke vraag naar keukens”, merkt Thyssen op. “Iedereen bracht veel tijd thuis door en wil nu investeren in het eigen huis. We ondersteunen onze leden met tal van maatregelen. Zo bieden we bijvoorbeeld op de keukenbranche gerichte hygiënematerialen aan tegen kostprijs. Het was fijn om te merken dat onze onder­nemers dit initiatief konden waarderen. Veel materialen zijn in de showrooms gebruikt en worden nog altijd besteld.” Ook de komende Küchenmeile ziet er helemaal anders uit door de pandemie. “Vorig jaar organiseerden we een B2B-barbecue en dat wilden we graag opnieuw doen”, aldus Thyssen. “Wij bezoeken onze fabrikanten maar onze leden maken misschien de trip niet. We passen daarom onze communicatie aan om vanuit DER KREIS onze leden op de hoogte te houden van de nieuwste trends en ontwikkelingen.”  

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Kunnen we je helpen met zoeken?