NLFR

Platform over design en techniek in de keuken-, woon-, en badkamerbranche
Van Hoecke blijft klanten maximaal ontzorgen tijdens coronaperiode

Van Hoecke blijft klanten maximaal ontzorgen tijdens coronaperiode

Het coronavirus heeft Europa helemaal in zijn greep. De berichtgeving overheerst onze kranten en nieuwsuitzendingen en we merken allemaal de gevolgen van de overheidsmaatregelen in ons dagelijks leven. Ook bij Van Hoecke in Sint-Niklaas, leverancier van meubelbeslag en voorgemonteerde lades aan de meubelindustrie, volgen ze alle maatregelen nauwgezet op en zien ze het mee als hun verantwoordelijkheid om de verspreiding van het virus zo snel mogelijk in te perken.

De noodzakelijke maatregelen die door de Belgische regering ingevoerd werden op 18 maart zorgden ervoor dat ze hun manier van werken volledig moesten omgooien. “Daarbij hadden we twee prioriteiten: in de eerste plaats het welzijn van onze medewerkers verzekeren en daarnaast de service voor onze klanten behouden”, vertelt CEO Peter Van Hoecke. “Met innovatieve ideeën en daadkrachtige beslissingen, vonden we gaandeweg manieren om dat alletwee hand in hand te laten gaan.”

Social distancing en zijn uitdagingen

Zoals in veel bedrijven, schakelden de bedienden zoveel mogelijk over naar telewerk met nieuwe communicatiemiddelen en vergadervormen als resultaat. In een productie-omgeving is dat natuurlijk veel minder vanzelfsprekend. Daar was het waarborgen van social distancing de grootste uitdaging. In eerste instantie bleek dat niet mogelijk met hun huidige werkwijze en moest het bedrijf noodgedwongen hun productie van voorgemonteerde lades tijdelijk sluitenproductie-taor-box-kopieren

“Onze bezorgdheid na deze beslissing was natuurlijk de dienstverlening voor onze klanten blijven waarborgen”, aldus Bart Van Dam van de commerciële binnendienst. “Dankzij de inzet van onze collega’s aan de telefoon en in het magazijn konden we beslagproducten en de onderdelen voor onze lades blijven uitleveren. Dat gaf onze klanten de kans om hun dringende projecten af te werken.”

Door snel de nodige maatregelen te nemen en dankzij het geavanceerde productieproces van  TA’OR BOX konden ze de productie van hun houten lade relatief snel terug opstarten. “Dat was een eerste grote stap en het gaf onze klanten onmiddellijk de kans om terug te genieten van de voordelen van onze voorgemonteerde lades”, vult Bart aan.

Meer dan ooit samenwerken

“We beseffen meer dan ooit dat sterke partnerschappen belangrijk zijn in onze sector. Alleen door samen te werken en mekaar te ondersteunen, kunnen we samen een crisis van deze omvang het hoofd bieden”, aldus Peter Van Hoecke.

“We wilden kort op de bal spelen en onze klanten een helpende hand bieden.” De website van Van Hoecke werd daarvoor het centrale informatiepunt. Een speciale FAQ-pagina gaf een antwoord op alle vragen die klanten hadden n.a.v. de productiesluiting. “We maakten zelfs een overzicht van alle steunmaatregelen van overheden en financiële instellingen. Zeker in deze tijd vinden we het belangrijk om onze klant maximaal te ontzorgen en te ondersteunen als partners. Het is nu ongelofelijk belangrijk om onze krachten te bundelen, zo geraken we samen door deze moeilijke periode.”

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Kunnen we je helpen met zoeken?