NLFR

Platform over design en techniek in de keuken-, woon-, en badkamerbranche
Samenwerken om marges te beschermen

Samenwerken om marges te beschermen

De aankoopgroepering Royal Crown stelt een breed palet van merken ter beschikking aan haar leden en dekt zo het grootste deel van de markt. De combinatie van en de expertise in alle productgroepen, namelijk elektro, sanitair, meubelen en toebehoren, stelt hen in staat toonzaalconcepten op maat aan te bieden.

De Royal Crown aankoopgroepering in de keukensector werd in 1996 opgericht. Drie keukenfabrikanten, negen stichtende leden en één zaakvoerder vormden de coöperatieve vennootschap (cvba). Alle partners zijn aandeelhouder en tegelijk mede-eigenaar van Royal Crown. Frank Rombouts van Royal Crown: “Een aankoopgroepering zorgt voor een gezamenlijke aankoop om zo de marges te verbeteren en kosten beter te kunnen spreiden. Het creëren van een toegevoegde waarde voor elk type keukenzaak is het doel.” Vandaag telt Royal Crown 165 leden.

Royal Crown

In september was de eerste Esperienza shop-in-shop klaar.

Drie pijlers
Royal Crown hanteert drie pijlers in haar dagelijkse werking: aankoop, marketing & reclame en software & administratie. “We bieden onze leden een totaaloplossing op het gebied van aankoop”, legt Rombouts uit. “Voor alle componenten van een keuken kunnen ze rekenen op de beste voorwaarden: elektro, sanitair en toebehoren, keukenkasten, werkvlakken, lades tot zelfs de schroeven en montagematerialen. De jarenlange trouw aan onze leveranciers heeft zich vertaald in een wederzijds vertrouwen en een marktdekking van meer dan 90% met het huidige aanbod.”

De expertise in marketing- en reclameondersteuning die Royal Crown gedurende meer dan 20 jaar heeft opgebouwd, wordt ten dienste gesteld van alle leden. Alle formules zijn beschikbaar, gaande van huis-aan-huis folders tot websites en radioreclame. “De kracht van de groep zorgt ook hier voor uitzonderlijke aankoopvoorwaarden”, benadrukt Rombouts. “We zijn geëvolueerd naar een full-service aanpak bij het maken van mediacampagnes, van strategie over inkoop tot en met de creatie en de meting achteraf.” De admini­stratie wordt gedaan met een door Royal Crown ontwikkeld softwareprogramma, CrownBase. Het modulair opgebouwde programma beheert, controleert en organiseert alle facetten van een organisatie. Het artikelenbestand van ongeveer 45.000 producten wordt dagelijks bijgewerkt door twee datamanagers zodat alle offertes steeds worden opgemaakt met de correcte prijzen.

Royal Crown

Nieuw totaalconcept
Royal Crown kijkt vol vertrouwen naar de toekomst. Meer zelfs, het werkt volop aan de uitrol van een nieuw concept waarmee het de toekomst zelf vorm wil geven. Rombouts: “De trend is duidelijk. Meer en meer mensen gaan kleiner wonen dan de huidige, vrije grote oppervlakten. Appartementen van ongeveer 75 m² zullen in de toekomst meer standaard dan uitzondering zijn. De stad wint opnieuw aan populariteit. Met ons nieuwe uitgewerkte concept mikken we op deze kleinere woonvormen. Kleiner betekent niet dat bepaalde zaken moeten worden geschrapt. We ontwikkelen high-end totaalprojecten waarbij echt alles aanwezig is. De naam van ons totaalconcept: Esperienza.” September jongstleden was een mijlpaal in het prille bestaan van Esperienza. De eerste pilot store werd plechtig in gebruik genomen. Esperienza werkt volgens het shop-in-shop principe. Bij aangesloten leden wordt in de showroom een voorbeeld van een appartement opgebouwd. “De eerste shop-in-shop werd reeds geopend”, bevestigt Rombouts. “In de eerste maanden van 2019 volgen er nog een aantal. We mikken op een tiental shop-in-shops tegen het einde van 2019.”   

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details