NLFR

Platform over design en techniek in de keuken-, woon-, en badkamerbranche
“Op maat en smaak voor jou gemaakt”
Het gloednieuwe DKG Inspiration Centre, compleet met gezellige meet & greet-ruimte en verschillende keukenopstellingen. Op de foto een landelijke keuken.

“Op maat en smaak voor jou gemaakt”

Een nieuwe speler betreedt de Belgische markt. Keller Keukens komt naar België en brengt bijna negentig jaar ervaring, een programma dat gestoeld is op de Nederlandse en Belgische voorkeuren en een ondersteuning van de handelaren op alle gebied mee. Een kennismaking.

Keller Keukens komt naar België. De Nederlandse fabrikant bestaat al sinds 1935. Toen zette de zoon van een Rotterdamse meubelmaker zijn eerste stapjes in de houthandel. Parketvloeren meer bepaald. Net na de Tweede Wereldoorlog krijgt Keller de opdracht om duizend keukens te leveren die mee moeten helpen het land weer op te bouwen. Keller Keukens is geboren. Sinds 2010 maakt Keller Keukens deel uit van de DKG Groep, maar het merk blijft wel mooi zijn eigen koers varen. En die brengt de fabrikant nu vanuit Bergen op Zoom, net over de grens, naar België. Geert Van Bouchaute, voor velen een bekend gezicht in de Belgische keukenwereld, werd aangesteld om dit in goede banen te leiden.

Klaar voor de stap

“We zijn aanwezig in Nederland met ruim tachtig dealers, in Groot-Brittannië met zeventig dealers en we kregen hoe langer hoe meer vragen vanuit België naar het programma van Keller”, schetst Rob van Steen, directeur van Keller Keukens.
“Vandaag zijn we er als fabrikant en merk volledig klaar voor om naar België te komen. Dat moet meteen goed zijn, een eerste indruk maak je per slot van rekening maar één keer. We kiezen dan ook bewust voor een volledig Belgisch team. Bij ons geen Nederlanders die de grens oversteken om te vertellen hoe het moet. Daarom is onze klantendienst, zoals het hoort in
België, perfect tweetalig uitgebouwd. Onze Franstalige collega heeft ook effectief Frans als moedertaal. We zijn er van overtuigd dat deze werking het best aansluit bij de wensen van onze Belgische partners.”

Ondersteuning alom

“Onze handelaren kunnen ook terugvallen op een ondersteuning om “u” tegen te zeggen”, vervolgt Van Bouchaute. “We weten allemaal dat de smaak van de Belgen en de Nederlanders soms afwijkt van die van de Duitsers. Die van Belgen en Nederlands vertoont wel veel gelijkenissen en daar bouwen we ons programma mee uit, mooi verdeeld in duidelijk omschreven en herkenbare woonstijlen. Zo biedt Keller betaalbaar maatwerk, een grote diversiteit aan materialen en kleuren, van melamine tot massief hout, en 2.050 lakkleuren. Een bezoek aan ons gloednieuw DKG Inspiration Centre is uiteraard ook niet te versmaden, voor een periodieke training van keukenkennis tot montage of voor een rondleiding doorheen deze verschillende woonstijlen. En als kers op de taart bieden we onze handelaren ook regiobescherming zodat er nooit ‘vlak om de hoek’ nog een Keller-dealer verschijnt. Ons twaalfkoppig marketingteam werkt graag, uiteraard in samenspraak met de dealers, campagnes uit op alle gebied: regionaal, nationaal, online en/of offline, social media, organisatie van events, … Noem maar op.”

Rob van Steen en Geert Van Bouchaute.

3 P’s

Keller Keukens zet hoog in wat betreft duurzaamheid. Ze ontwikkelden hierrond al een strategie nog voor duurzaamheid een populair thema werd. “Daarom lopen we inmiddels voorop wat betreft duurzame processen en producten”, benadrukt Van Bouchaute. “We koppelen onze ambities rond de 3 P’s (people, planet, prosperity) aan de zeventien duurzame ontwikkelingsdoelen van de VN en werken bijvoorbeeld aan ‘de keuken van de toekomst’ die Circo! werd genoemd. De thema’s ‘reduce, reuse en recycle’ zijn niet alleen van toepassing op voedsel, water en energiegebruik maar ook op de keuken zelf.”

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details