Een nieuwe editie van Keukentech komt er aan. De tweedaagse, georganiseerd door de Engels Group, blaast verzamelen. Deze keer is het verzamelen geblazen in Hotel Serwir in Sint-Niklaas. “Kom er de nieuwigheden van verschillende merken ontdekken in een hertekende setting”, klinkt het.
Omcirkel 22 en 23 oktober in de agenda. Die twee avonden, telkens van 18 tot 23 uur, vindt een nieuwe editie van het jaarlijkse Keukentech plaats. Dit event, georganiseerd door de Engels Group, omvat een vakbeurs waarbij tal van grote merken en nichemerken hun nieuwste producten uitgebreid voorstellen. Daarnaast zijn er enkele korte lezingen waarbij vier topics worden voorgesteld. “Geen urenlange lezingen, wel een voordracht to-the-point met een uitnodiging om verder te praten op de desbetreffende stand of met één van de medewerkers van de Engels Group”, horen we bij de organisatie.
De vorige editie van Keukentech vond plaats in Planckendael. “Dit jaar verhuizen we naar Hotel Serwir te Sint-Niklaas”, geeft Thomas Engels van Engels Group mee. “We waren hier in het verleden al met ons evenement dus we kennen de setting goed. Om de paar jaar trekken we met Keukentech naar een andere, leuke locatie. Op die manier hopen we onze partners die doorheen heel België verspreid actief zijn tegemoet te komen.”
“De inkleding van het vakbeursgedeelte pakken we eveneens aan”, zegt Engels. “Elke stand zal ongeveer even groot zijn en we voorzien voldoende ruimte om buiten de stand te praten over de nieuwigheden in de sector, over voorbije of lopende projecten en over eventuele samenwerkingen. De getoonde toestellen zijn ook ‘naakt’ te bewonderen, dit betekent dat ze niet ingebouwd zijn maar dat alle techniek geïnspecteerd kan worden. Een leuke troef. We mikken op hetzelfde bezoekersaantal als de voorbije jaren toen we meer dan 450 professionele partners mochten ontvangen.”
Een bijkomende troef voor bezoekers van Keukentech: de one-day-deals. Verschillende fabrikanten werken een speciale deal uit die enkel en alleen tijdens Keukentech en op Keukentech geldig is. “Elders zal je de mogelijkheid tot die deal niet krijgen”, aldus Engels.
Het vakbeursgedeelte van Keukentech wordt, zoals hierboven vermeld, aangevuld met vier complementaire lezingen. Deze worden na elkaar gepland zodat bezoekers geen keuze hoeven te maken. Staan op de planning: een lezing van het merk Asko, een lezing over Shop Electro, een lezing van Miele en eentje over Solid Surface bij de Engels Group.
De toestellen van Asko zijn sinds kort beschikbaar via de Engels Group. Het betreft vrijstaande wasmachines en droogkasten waardoor ze eerder via de elektrozaken beschikbaar zijn voor de consument. Thomas Engels: “Daarna neem ik het woord om de digitale showroom Shop Electro voor te stellen. We merken dat consumenten meer en meer online op zoek gaan naar betrouwbare informatie. Shop Electro is een persoonlijke digitale showroom waarmee onze partners de consumenten kunnen begeleiden doorheen hun zoektocht.”
De derde lezing is van Miele. Ze gaan dieper in op de PowerDisk, een ontwikkeling die voortvloeit uit TwinDos, het reeds gekende automatisch doseersysteem voor wasmachines. PowerDisk doet hetzelfde bij vaatwasmachines. Tot slot komt Catherine Engels aan het woord met een lezing over de Solid Surfaces die via Engels Design & Decoration, een aparte afdeling binnen de Engels Group, beschikbaar zijn.
De laatste lezing van de avond gaat over Solid Surface, een productgroep die beschikbaar is via de afdeling Engels Design & Decoration. Catherine Engels: “We zijn marktleider in Solid Surface met het gekende assortiment van Hi-Macs. We breiden ons gamma verder uit met de bekende merken Getacore en Avonite. Hiermee ontstaat een totaalpakket waarmee je voor elk project de perfecte afmeting, dikte en kleur in huis hebt. Zo leveren we nu meer dan 250 kleuren in Solid Surface, tien daarvan zelfs in een perfecte één-op-één kleurkoppeling in HPL en melanine. Daarnaast kan je bij ons ook terecht voor het grootste gamma van spoelbakken en lavabo’s in Solid Surface.”