Het paradepaardje van elk bedrijf is ongetwijfeld de showroom. Grenache pakte haar showroom grondig aan. Een uitbreiding en renovatie van de bestaande toonzaal mondde uit in een aangename setting met veel natuurlijk daglicht waarin de wijnkasten de hoofdrol spelen.
Weg van een buitenbeetje, op naar een mainstream product. Grenache timmerde de voorbije jaren hard aan de weg om wijnkasten gemeengoed te maken. “Ongeveer tien jaar geleden kozen we om ons te specialiseren in deze producten”, horen we. “Vandaag zijn we trots op waar we staan. De vernieuwde showroom, met meer ruimte voor zowel onze vrijstaande toestellen als de inbouwmodellen, is een mooie verwezenlijking en zal ons helpen verder de wijnkasten te promoten.”
Een rustige straat aan het Kanaal van Willebroek, niet meteen een locatie waar je een showroom verwacht? “Voor sommige producten zou deze locatie inderdaad niet ideaal zijn”, geeft Karine Achten van Grenache aan. “Wijnkasten zijn echter een ander type product, een product waar mensen naar op zoek gaan. De locatie speelt daarbij een minder belangrijke rol. De ruimte die je de toestellen geeft en de manier waarop je ze kan tonen, zijn pijlers die we wel in de gaten hebben gehouden. Een waarheidsgetrouwe opstelling, het aanreiken van ideeën, daar zijn geïnteresseerde mensen naar op zoek. We zijn er van overtuigd dat we met deze werkzaamheden een stap in de goede richting hebben gezet. We tonen naast de wijnkasten ook het gamma van Amica dat we sinds kort in België verdelen. Dampkappen, koelkasten, … Kortom alles wat in een keuken, en uiteraard naast een wijnkast, thuishoort.”