Als sterke retailgroep houdt Brio uiteraard de vinger aan de pols van wat er leeft, heerst en beweegt in de markt. De verbreding van deze markt – met keuken-, badkamer- en interieurbouwers die steeds vaker het totaalplaatje aanbieden – vertaalt zich dan ook in het aanbod aan producten en diensten. De rebranding van het private label O-Plus, met hoogkwalitatieve producten voor keuken maar vooral badkamer, is daar één voorbeeld van. Ook op vlak van diensten is er de Brio-approved C-Bridge app voor de digitalisering van het klanttraject en het optimaliseren van de communicatie.
Breed, breder, breedst. Steeds meer vaklui en Brio-partners bieden aan hun klanten een ontzorgende totaalservice aan: maatwerk voor keuken, badkamer, dressing en in het verlengde het volledige interieur dat met eenzelfde hoogwaardige esthetiek wordt afgewerkt. Als onestopshop voor de veelzijdige interieurbouwer is Brio Group helemaal mee met deze onmiskenbare trend. Het productaanbod omvat ondertussen meer dan 100 keuken-, badkamer- en interieurmerken, waaronder ook het exclusieve label O-Plus Bathroom & Kitchen Solutions. Een innovatie? Als Brio-partner ben je de eerste die het verneemt.
Ook keuken- en interieurbouwers die zich over badkamer/wellness-ruimte in huis ontfermen, krijgen bij Brio toegang tot een ruime waaier aan sanitaire toestellen en badkamermeubels aan interessante voorwaarden. Met het oog op het verstevigen van de concurrentiepositie van de Brio-partners pakt de retailgroep bovendien uit met het brand O-Plus Bathroom & Kitchen Solutions. Niet helemaal nieuw, maar wel grondig gerestyled en aanzienlijk uitgebreid. Het gamma omhelst alles voor de badkamer in uiteenlopende stijlen, gaande van meubels en porselein over kraanwerk en handdoekradiatoren tot allerhande accessoires. Kwaliteit, design en duurzaamheid aan een correcte prijs is daarbij het uitgangspunt. O-Plus, door Brio en E.C.K als een sterk merk in de markt geplaatst, wordt exclusief verdeeld en enkel verkocht aan de specialist. De Brio-partners, professionals in badkamers en keukens, staan daarbij centraal. Geen internetverkoop en concurrentieslag om de goedkoopste prijs, met andere woorden.
Naast de aankoopvoordelen onderscheidt Brio Group zich eveneens op vlak van ondersteunende diensten, bijvoorbeeld wat betreft opleidingen, communicatie en marketing. Software die de dagdagelijkse werking kan professionaliseren? Ook dit neemt Brio onder de loep en kan, eens Brio-approved, deel uitmaken van het pakket dat voor elke partner op maat wordt samengesteld. Nieuw in het aanbod is C-Bridge, een interactief digitaal platform waarbij je het klanttraject van bij de aankoop tot de uiteindelijke oplevering kan digitaliseren. Hiermee wordt het mogelijk om de communicatiestromen te optimaliseren, niet alleen tussen de verschillende medewerkers betrokken bij het interieurproject, maar ook en zelfs vooral naar de eindklant toe. Via een handige app wordt deze op een overzichtelijke manier geïnformeerd, met een interactieve tijdslijn, foto’s, documenten en een chatfunctie. Alles gegroepeerd, duidelijk en overzichtelijk. C-Bridge werd recent nog door de ontwikkelaars voorgesteld op het ‘BergHOFF & friends event’ in het Brio Experience Center. Met passie gepresenteerd en al even enthousiast onthaald.