NLFR

Platform over design en techniek in de keuken-, woon-, en badkamerbranche
Impact lokale handelaar beschermen en vergroten

Impact lokale handelaar beschermen en vergroten

De zelfstandige keukenhandelaar heeft er, ondanks het moeilijke klimaat, toch twee sterke jaren opzitten. De pandemie en de daarmee gepaard gaande problemen qua productie en distributie, hielden de keukensector niet tegen. Integendeel, mooie groeicijfers volgden elkaar op. “En toch willen we de vakhandelaar nog sterker maken”, klinkt het bij Royal Crown.

“Hoe gaan we de geweldige prestaties van de lokale handelaar nog verbeteren?”, stelt Frank Rombouts van Royal Crown zichzelf de vraag. “Het is duidelijk gebleken dat de consument in tijden van crisis zich wendt tot een vertrouwd persoon, iemand die dicht in zijn omgeving gevestigd is. Consumenten zijn vandaag ook gevoelig aan merken. Het antwoord op bovenstaande vraag luidt dan ook heel duidelijk: extreme customer centricity. We gaan met onze leden heel individueel samenwerken, heel erg op maat systemen en ideeën uitwerken. Het ultieme doel is de vakhandelaar heer en meester maken in zijn regio.”

Frank Rombouts: “We willen de vakhandelaar heer en meester maken in zijn regio.”

Maatwerk qua marketing

Rombouts: “Marketing blijft naast aankoop een paradepaardje bij Royal Crown. In 2021 introduceerden we ons ‘maatwerk’ reclameconcept. Geen eenheidsworst dus, wel een persoonlijk concept voor iedere klant afzonderlijk. Een dienstverlening die de Genkenaren ook doortrekken naar het aankoopbeleid. Digitale marketing deed het goed in 2021 maar ook de oeroude, traditionele huis-aan-huis folder ging er sterk op vooruit. Per klant werken we dus, in samenspraak uiteraard, een eigen concept uit. Een eigen lifestylemagazine? Een garage sale? Het kan allemaal. In 2022 volgen we de ingeslagen weg verder, want we merken dat de reacties hierop positief zijn. Maar we zouden Royal Crown niet zijn moesten we niet extra mogelijkheden voorstellen: gepersonaliseerde reclame in samenwerking met een leverancier, werken met ‘nieuwe’ media zoals Spotify of Waze, …”

Royal Crown: “Onze leden leveren keukens op maat aan hun klanten, wij leveren een marketingverhaal op maat aan onze leden.”

Eigen huis

Royal Crown legt de focus graag bij haar leden. Dat zit in het DNA van de organisatie. Maar in 2022 komt er even verandering in. Binnen Royal Crown vinden we twee takken, eentje voor de keukenvakhandel en sinds 2019 eentje voor de elektrovakhandel. “En die wordt stilaan volwassen”, voegt Rombouts toe. “De hoogste tijd dus om deze een eigen huisstijl en eigen kanalen te geven. Cozino Home zet zijn eerste stapjes en we zetten in op tailormade software voor leden, centrale en leverancier. En last but not least, de bouw van onze nieuwe stek in Genk is van start gegaan. Je hoort het, veel werk op de plank.”

Uitsmijter

Op het einde van ons gesprek komt Rombouts nog met een leuke teaser. “Royal Crown werkt samen met enkele gekende Belgische leveranciers van wereldformaat aan een nieuw losstaand high-end meubel”, aldus Rombouts. “We stellen dit graag binnenkort aan je voor. Benieuwd naar het eindresultaat en welke partijen de koppen bij elkaar hebben gestoken? Nog even geduld, alsjeblieft.” •

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details