De keuken is niet langer alleen een puur functionele ruimte die chef-koks helpt om hun culinaire creativiteit om te zetten in sappige, gedurfde recepten. Het is ook een gezellige leefruimte waar design en hoogtechnologische toestellen die het oog strelen en de culinaire ervaring verbeteren, een ereplaats krijgen. Voor keukenprofessionals die op zoek zijn naar de optimale oplossing tegen concurrerende prijzen, gaat gespecialiseerde groothandel LiMar Concept, gevestigd in Zaventem, prat op een gepersonaliseerde aanpak om de meest veeleisende klanten te bedienen. Ongeacht het merk, het kwaliteitsniveau, het budget of de vereisten.
Of je nu keukenontwerper, schrijnwerker, meubelmaker, architect of aannemer bent, LiMar Concept is je ideale partner om een project op maat samen te stellen dat het best beantwoordt aan de behoeften van je individuele klant. Of het nu gaat om een standaardkeuken, een keuken uit het middensegment of een premiumkeuken, alles is mogelijk. Zaakvoerder Boris legt uit:
“Wij werken met alle merken. Als de klant om een heel specifiek merk of product vraagt, kunnen we aan dat verzoek voldoen.”
Sinds enkele jaren aarzelen eindklanten niet meer om hun keuken te renoveren met een vleugje moderniteit en technologie. En ze zijn bereid om veel geld uit te geven. Ze zijn vaak op zoek naar meer specifieke apparatuur. Het is niet altijd eenvoudig om aan hun eisen te voldoen door alleen generalistische merken aan te bieden. In dergelijke gevallen moeten professionals zich wenden tot exclusieve en premiummerken.
In het premiumsegment werkt de gespecialiseerde groothandel nauw samen met een reeks prestigieuze merken zoals de exclusieve topmerken Lacanche, V-Zug, Avintage, Aga, Falcon, Climadiff, Erge, Fisher & Paykel en Gaggenau, Hoshizaki, Quooker, Iomabe, Kuppersbusch, Miele, Stove, Venduro, Wave, maar ook de generalistische merken AEG, Bosch (AccentLine assortiment), Atag, Blanco, Bosch, Electrolux, Franke, Liebherr, Siemens (StudioLine assortiment), Smeg, Whirlpool, Zanussi. Deze lijst is allesbehalve volledig.
Boris: “Bepaalde assortimenten of premiummerken zijn niet toegankelijk voor keukenprofessionals. De oplossing is dan slechts een telefoontje of een bezoek aan onze showroom verwijderd: ze nemen contact met ons op en wij regelen de rest. We kunnen elk merk leveren, zelfs de meer vertrouwelijke Italiaanse merken.”
Zoals gezegd verkoopt de groothandel alleen aan professionals. En deze laatste krijgt, ongeacht zijn kwaliteitsproject, altijd zeer concurrerende prijzen aangeboden. “LiMar Concept werd in 2016 opgericht door iemand met meer dan 35 jaar ervaring in de sector. Een grote troef, want we hebben de ervaring en de kennis. We zijn er niet op uit om korting te geven om klanten aan te trekken, we streven ernaar om het beste product tegen de beste prijs aan te bieden,” vertrouwt Boris ons toe.
Nog belangrijker in deze benadering is het begrip service. Het adviesaspect staat voorop bij LiMar Concept. “Wat ons vooral onderscheidt is het feit dat we echt verstand van zaken hebben. Onze medewerkers zijn getraind in de verschillende technieken en producten. Zij kunnen daar echt het beste advies over geven, zowel aan de professionele keukenontwerper als aan de eindklant, indien nodig.”
De grote kracht van LiMar Concept is dat het particuliere klanten kan ontvangen en adviseren in zijn showroom. “Tijdens dit private showroom-bezoek proberen we de behoeften en verwachtingen van de eindklant te begrijpen, zodat we de meest geschikte producten kunnen aanbieden in termen van functionaliteit en beschikbaar budget. Omdat elk project uniek is, streven we ernaar om maatwerk aan te bieden in lijn met de droomkeuken van de klant. Dit houdt een brede waaier aan opties, technologieën en afwerkingen in. Het is belangrijk om de sterke en zwakke punten te vergelijken om tot de best mogelijke combinatie te komen. In feite nemen we het advies uit handen van de professional en brengen we al onze kennis in om ervoor te zorgen dat het project volledig coherent is. Ons doel is dat de klant tevreden de deur uitgaat en het hele project met de professional kan valideren. Ik zou onze aanpak als volgt samenvatten: service, service en nog eens service”, besluit Boris.