De nieuwste trend in verlichting is het toepassen van verdekt aangebrachte lichtbronnen. Het Duitse familiebedrijf Hera heeft van verlichting haar handelsmerk gemaakt. Naast klassieke oplossingen zet de fabrikant fel in op toepassingen in keukens en badkamers. Een bewuste keuze, net als de aandacht voor maatwerk.
Hera bestaat ondertussen net iets meer dan 80 jaar en beschikt daarmee over een schat aan ervaring. Michael Hoekstra, marketing- en salesdirecteur: “Die ervaring leert ons dat we niet op onze lauweren mogen rusten. De concurrentie beschikt immers over een verscheidenheid aan producten en dat zorgt elke dag opnieuw voor een uitdaging. Onze klanten eisen ook steeds kortere levertijden. Ons antwoord? De verdere uitbreiding van onze logistiek. In ons volautomatisch hoogbouwmagazijn hebben we zo de capaciteit met nog eens 35% verhoogd. Ook qua flexibiliteit en maatwerk zetten we dagelijks de nodige stappen.”
Maatwerk per stuk
Hera ziet in maatwerk en flexibiliteit twee grote troeven om de concurrentie aan te gaan. Hoekstra: “Naast de snelle levering kan een klant bij ons rekenen op oplossingen die verder gaan dan de standaardtoepassingen uit een catalogus. Onze online configurator is daarbij een sterke troef. Iedere klant kan een individuele armatuur creëren. Slechts enkele stappen zijn nodig. Gebruikers kiezen de ledstrip, de kleurtemperatuur, de lengte van de armatuur en kabel en welk profiel ze wensen. Ook duiden ze aan hoeveel items ze wensen. Wij produceren en leveren binnen de acht à tien dagen.”