Platform over design en techniek in de keukenbranche
Producten

Een nieuwe look voor een robuust bedrijf

Brachot onderging sinds haar oprichting 120 jaar geleden een heuse groei tot wereldspeler op de markt van natuursteen en samengestelde materialen zoals keramiek, terrazzo en composiet.

Stone Gallery 108 kopiëren
Een nieuwe look die het dynamische karakter van Brachot en haar Family Members symboliseert.

30 december 2020 Leestijd 8 minuten

Deel dit artikel

Wat – net als hun materialen – de tand des tijds doorstaat, zijn het familiale karakter en de aandacht voor duurzaamheid en kwaliteit. Dat alles reflecteert nu in een nieuwe huisstijl. Voor Brachot en voor haar elf Family Members, twintig groeves, acht productiesites en zestien distributie-units.

Tekst Anastasia Verleysen   Beeld Brachot

“Nooit eerder zijn we zo als familie naar buiten getreden”, vertelt marketingmanager Laurence Roelens over de rebranding bij Brachot. “Het was een intens en leerrijk proces voor iedereen bij Brachot. Het bedrijf onderging een doordacht groeitraject en bouwde een enorme expertise op, van groeve tot klant. We beschikken ook over een uitzonderlijk assortiment in natuursteen en in, wat wij noemen, samengestelde materialen of blended materials. Dit zijn terrazzo, keramiek en composiet.”

Al die materialen hebben een gemeen­schappelijke basis: ze creëren meerwaarde. Dag in, dag uit. Het zijn bijzonder duurzame producten, symbool voor diezelfde duurzame langetermijnvisie van Brachot. “We streven voortdurend naar betere landschaps- en bekledingsmaterialen. En dat trekken we door in een allesomvattende dienstverlening. Van ontginning en productie tot de distributie van blokken, platen, tegels en projecten”, licht Laurence toe. “We investeren in al onze sites en in de manier van ontginnen en produceren, zoals met een state of the art machinepark voor het verzagen en bewerken van onze materialen.”

De Stone Gallery in Deinze opende eerder dit jaar. Je vindt er alle materialen en informatie over Brachot en haar Family Members terug.

Een familieverhaal

Door het verbeteren en innoveren van hun assortiment natuursteen en samengestelde materialen met duurzame oplossingen wil Brachot steeds verder groeien. Allemaal met het oog op de toekomst. De langdurige, toegevoegde waarde van hun producten draagt Brachot uit door te blijven streven naar uitbreiding en innovatie met nieuwigheden en trends.

Vandaag vormt Brachot een hechte familie met elf Family Members. Brachot is en blijft namelijk een familiebedrijf gebouwd op eerlijkheid en betrouwbaarheid als belangrijkste waarden. Zowel in kwalitatieve oplossingen als in duurzame relaties met medewerkers, leveranciers en klanten. “Binnen Brachot dragen de Family Members diezelfde waarden hoog in het vaandel. Ze hebben elk hun specifieke expertise en uniek DNA. Zo kan je bij Brachot Surfaces terecht voor blokken en platen voor interieur- en exterieurafwerking, is Stoneasy.com het online platform voor het hele bedrijf, staat Beltrami bekend voor binnen- en buitentegels in natuursteen, Kilkenny Limestone voor de Ierse Blauwe Hardsteen uit onze eigen groeves. En ook Cameleon, Indigra, SAG, SGS, Larvik Granite en Granitarn bezitten elk hun eigen sterktes.” Met twintig eigen groeves, acht productiesites en zestien distributiecentra verspreid over Europa, Afrika en Azië speelt Brachot mee met de wereldtop. “We openden intussen ook een vestiging in Italië, de bakermat van natuursteen en een wereldwijd trefpunt voor de aankoop en verkoop ervan”, zegt Laurence nog. “Brachot neemt zo een centrale rol op in de productie en distributie van haar materialen wereldwijd.”

De kleur en het lettertype van het nieuwe Brachot corporate logo verwijzen naar het aardse en ambachtelijke karkater van hun activiteiten.

Van logo tot tagline

Na de opening van de Stone Gallery in Deinze eerder dit jaar, is de rebranding de kers op de taart. Ze weerspiegelt een familieverhaal met een passie voor innovatie en de creatie van eerlijke, duurzame materialen. “Dit nieuwe uiterlijk weerspiegelt perfect het robuuste karakter van Brachot en de dynamische aard van onze Family Members”, vertelt Laurence. “De familiebanden worden visueel aangehaald met een nieuw Brachot corporate logo en logo’s voor de verschillende Family Members. Het merkteken bovenaan de logo’s zorgt voor een herkenbare identiteit. De logo’s worden vergezeld van onze nominator ‘Landscape & Surface Materials’. Landschaps- en bekledingsmaterialen in natuursteen en samengestelde materialen, in blokken, platen, tegels en binnen- en buitenafwerkingen.”

En daar stopt het niet want Brachot liet een speciaal lettertype ontwikkelen: Beirut, gebaseerd op oude geschriften waar letters in steen gekerfd werden. Ook het kleur is opvallend. Brachot Red is een felle kleur, ongezien voor de sector. De aardse tinten verzachten het rood en verwijzen naar het natuurlijke karakter van de activiteiten van de wereldspeler.

De missie en visie van Brachot zitten vervat in een nieuwe tagline: Crafting Value for Future Generations. “Het toont ons voortdurende streven naar waardevolle, duurzame materialen die meerwaarde creëren. En onze wil om steeds betere materialen aan te bieden. Niet alleen in ons assortiment, maar ook in onze diensten”, vertelt Laurence nog. “De tagline is een knipoog naar een langetermijnvisie waarin we onze blik richten op nieuwigheden. Waarin we actief deelnemen aan de huidige trends en ze mee bepalen. Waarin we groeien, optimaliseren, ontwikkelen, automatiseren en digitaliseren. Steeds met de focus op eerlijkheid, duurzaamheid en de toekomst. Brachot is al 120 jaar lang een ijzersterk familiebedrijf met de juiste expertise en we hebben een gezonde dosis passie om dat nog vele generaties te blijven.” 

Nieuwsbrief

Meld u aan om nieuws & updates te ontvangen.

louwers mediagroep
  • GWW-BE

    Grond/Weg/Waterbouw

    Platform over infrastructuur, ruimtelijke inrichting, civiele- en openbare werken

    Naar website
  • IA

    Industrial Automation

    Platform over productie- en procesautomatisering

    Naar website
  • IB

    Interieurbouw & Schrijnwerk

    Platform voor de interieurbouwbranche

    Naar website
  • LP

    Lumenpro

    Platform over licht en verlichting

    Naar website
  • MTV

    Metaalvak

    Platform voor de metaalverwerkende industrie

    Naar website
  • Recyclepro

    Recyclepro

    Platform over de gehele recyclingstroom

    Naar website
  • CLW

    Construire la Wallonie

    Plateforme pour le bâtiment, génie civil et infrastructures

    Naar website
  • Greenpro

    Greenpro

    Platform voor de tuin- en groenprofessional

    Naar website
  • Bouwmat

    Bouwmat

    Platform over bouwmaterieel & bouwmachines

    Naar website
  • BAVL

    Bouwen aan Vlaanderen

    Platform voor de bouw

    Naar website
  • ArchiComm-BE

    ArchiComm

    Platform over architectuur, interieur- & landschapsarchitectuur

    Naar website
0%

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details