NLFR

Platform over design en techniek in de keuken-, woon-, en badkamerbranche
Een nieuw netwerk voor sterke zelfstandige keukenzaken

Een nieuw netwerk voor sterke zelfstandige keukenzaken

MHK Kitchen Expert gaat meteen sterk van start in Vlaanderen, Wallonië en zelfs ook in het Groothertogdom Luxemburg. “Het zijn stuk voor stuk keukenzaken die bekend staan in hun regio als een betrouwbare en ervaren vaste waarde”, schetst Jeroen Geldhof, algemeen directeur MHK Belux. “Zij bouwden hun stevige reputatie uit vanuit hun mooie showroom met geselecteerde leveranciers. MHK Kitchen Expert wordt gekenmerkt door de diversiteit en individualiteit van deze keukenhandelaren. Ze behouden hun eigenheid maar werken samen qua marketing. Door samen een pakket aan marketingacties uit te werken, verhogen we de zicht- en vindbaarheid van deze zaken op een professionele en voordelige manier. Bovendien werken we aan de herkenbaarheid naar de eindconsument door dit netwerk van zelfstandigen een extra label van vertrouwen te geven. Het doel van MHK Kitchen Expert is om strategisch een langetermijndimensie te geven aan het concept van een netwerk van zelfstandige keukenzaken met als insteek zowel marketing als een gezamenlijke aankoopvisie.”

Professionele foto’s van eigen gerealiseerde keukens geven een waarheidsgetrouw beeld van de keukenhandelaar.

Marketingmix

MHK Kitchen Expert werkt met een uitgekiende marketingmix die zowel nationaal als lokaal wordt uitgerold. “Nationaal werken we een compleet online verhaal uit met een website, een social mediaplan en een SEA-aanpak met Google-advertenties en SEO”, legt Geldhof uit. “Geïnteresseerde eindconsumenten bereiden hun keukenaankoop immers meer en meer online voor. Met ons online verhaal willen we die eindconsumenten naar de zelfstandige keukenzaken loodsen, een grote nationale ‘lead generation’-campagne als het ware.”

Lokaal creëren we voor de deelnemende keukenzaken extra zichtbaarheid en naambekendheid, met onder meer het logo van MHK Kitchen Expert als een kwaliteitslabel. “Gevelspandoeken die regelmatig van locatie wisselen binnen de doelregio en een aanwezigheid in de lokale media zijn de andere pijlers in het lokale verhaal”, voegt Geldhof toe. “Met professionele foto’s van eigen gerealiseerde keukens geven we een waarheidsgetrouw beeld van de keukenhandelaar. Gepersonaliseerd POS-materiaal zal bovendien duidelijk aangeven dat de zaak deel uitmaakt van dit unieke kwaliteitsnetwerk. Stoepborden, werfborden, belettering, banners, noem maar op. Offertemapjes en pennen maken het geheel af.”

Sterke partners

MHK werkt voor MHK Kitchen Expert samen met zorgvuldig gekozen contractleveranciers die het concept zowel financieel als inhoudelijk ondersteunen en versterken. “Enerzijds is dit een extra financiële hefboom voor de marketing, anderzijds is het netwerk voor hen een specifiek uithangbord”, benadrukt Geldhof. “De deelnemers aan MHK Kitchen Expert focussen op de contractleveranciers en dit levert een win-win op. Meer omzet, meer marge en meer winst. We bouwen verder aan de toekomst en zijn er van overtuigd dat het netwerk nog zal uitbreiden qua aantal deelnemende keukenzaken en qua contractleveranciers. Benieuwd naar meer informatie over dit netwerk, de leveranciers, het marketingplan en de financiële voordelen van MHK Kitchen Expert? Neem contact op met MHK Belgium voor een afspraak.”

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details