De keuken-, meubel- en interieurbouwer staat centraal. Innovaties die het werk makkelijker maken en een groot assortiment spoelbakken, mengkranen, ladesystemen, beslag en hoogkwalitatieve kantenbanden. Deze laatste zijn dé specialiteit.
Een breed assortiment kantenbanden is het minste wat je kan zeggen over het beschikbare gamma bij Ostermann. Het magazijn in het Duitse Bocholt bevat maar liefst 60.000 voorraadplaatsen voor kantenbanden. Met meer dan 150.000 koppelingen tussen kant en plaat beschikt Ostermann over het grootste Europese kantenassortiment. Kanten van verschillende materialen (ABS, melamine, acryl, aluminium en echt hout) zijn verkrijgbaar in iedere breedte tot 100 millimeter en in verschillende diktes. “De passende kant bij decoratieve platen van meer dan 70 plaatleveranciers”, klinkt het.
Komt een plaatleverancier met nieuwe kleuren, dan volgt Ostermann met een passende kantenband. “Zo zijn extreem matte oppervlakken populair”, weet Alain Van der Kuylen van Ostermann Belux. “Daarom zijn vandaag bijvoorbeeld meer dan 180 verschillende ABS-kanten met de oppervlakte ‘Excellent Mat’ verkrijgbaar. De nieuwkomers PerfectSense Topmatt en Matt bij Egger of Fenix NTM bij Arpa Industriale, nog maar pas beschikbaar, kunnen door ons reeds worden voorzien van een bijpassende kantenband.”
De enorme diversiteit aan oppervlaktestructuren bij plaatmateriaal vertaalt zich in een even grote diversiteit aan kanten. Gaat het om spaanplaten met hout- of steendecors die visueel en gevoelsmatig amper van het echte te onderscheiden zijn, dan biedt Ostermann kanten met tal van verschillende reliëfs, gaande van subtiele, delicate, fijne houtnerven tot de diepe linea-structuur. Ook bij uni-kleur plaatmateriaal zijn verscheidene oppervlaktestructuren mogelijk. Daar speelt Ostermann op in met de allrounder Miniperl, het fijnere Bütten en het bijzonder zachte Velours. Voor elke kant, welke structuur en glansgraad dan ook, geldt de Ostermann Service.
Een enorm uitgebreid assortiment is een belangrijke pijler bij Ostermann. Minstens even belangrijk is een zo goed mogelijke service naar de klanten toe. “We zijn steeds op zoek naar innovaties die het werk voor onze klanten verlichten en de Ostermann Service verbeteren”, licht Van der Kuylen toe. De Ostermann Service zet de klant steeds centraal. “We leveren elk voorraadartikel dat voor 16 uur besteld wordt de volgende werkdag op de gewenste locatie”, aldus Van der Kuylen. “De zoekfunctie in onze Online-Shop brengt de klant meteen naar het gewenste product en ook de app staat 24/7 ter beschikking. Elke kant is beschikbaar per meter, en dat vanaf 1 meter lengte, en in verschillende diktes.”