NLFR

Platform over design en techniek in de keuken-, woon-, en badkamerbranche
Een druk najaar in het verschiet

Een druk najaar in het verschiet

De agenda van één van de belangrijkste aankoopgroeperingen in de Belgische keukenvakhandel staat tjokvol. Royal Crown, gevestigd in Genk, werkt volop aan haar digitale transformatie en zette dit topic hoog op haar agenda.

Het heden en de toekomst zijn digitaal. Daar is Royal Crown van overtuigd. “Net daarom zetten we volop in op onze digitale transformatie”, benadrukt Frank Rombouts van Royal Crown. “We starten met de ontwikkeling van een nieuw ERP-systeem dat op termijn het bestaande CrownBase zal vervangen. Een noodzakelijk maar ambitieus traject, zeker als je weet dat we inzetten op cloud-technologie, Artificial Intelligence en maximaal gebruiksgemak. De nieuwe ERP zal overal toegankelijk zijn via het internet, zowel op desktop als op mobiele toestellen. Met het platform verenigen we alle stakeholders van Royal Crown, klanten/leden, leveranciers en de centrale zelf, in één krachtig platform.” 

Een nieuwe website en een webshop die de keukenvakhandelaars van Royal Crown verder zal promoten bij de consument staan eveneens op de planning, net als de verdere uitbouw van bestaande platformen als Crowndesk en De Grote Keukengids. Tot slot zullen de leden nu ook de 360 graden digitale marketingcampagnes via de Royal Crowncentrale kunnen boeken.

Het nieuwe ERP-platform zal alle stakeholders van Royal Crown in één krachtig platform verenigen. (foto: Edu Van Gelder.)

Back to school

Het drukke najaar van Royal Crown begon in september. Gelijktijdig met de start van het nieuwe schooljaar zag de Royal Crown Academy het levenslicht. Hier zal de aankoopgroepering doelgerichte trainingen en opleidingen verzorgen voor het cliënteel. 

“Het doel is om een opleidingspakket op maat van de ledengroep samen te stellen”, legt Rombouts uit. “Een interessante denkpiste aangezien onze ledengroep verschillende types van bedrijven huisvest.” Voorbeelden van seminaries die reeds dit najaar op de kalender staan: sales voor interieurarchitecten, veiligheid op de werkvloer, coachen voor coaches, nieuwe vennootschapsvormen, …

Blijven groeien

Royal Crown is steeds op zoek naar ideeën en concepten die een meerwaarde creëren voor de vakhandel. Zo ontwikkelde Royal Crown, samen met Orgalux en Demeyere, een nieuw concept om lades in te delen. “We stellen een nieuwe benadering voor om de keuzestress van de hedendaagse consument te beperken. Begin november staat de lancering gepland.” 

Ondertussen breidt Royal Crown verder uit, met intussen de dertigste werknemer die werd aangenomen. De aankoopgroepering legt dit jaar alvast positieve groeicijfers voor en tekent een vooruitgang van ruim twintig procent op. “De grote uitdagingen voor de zelfstandige vakhandel, nl. de online-aanwezigheid, projectbouw, digitalisering, liggen aan de basis van onze groeistrategie voor de komende jaren”, aldus Rombouts. “Een aankoopcentrale met sterke focus op dienstverlening blijft de sterkste manier om door te stoten. Ontzorging van leden, leveranciers en consument is onze missie. De cijfers bewijzen dat dit werkt. En we kijken al uit naar Batibouw 2020 waar we op een verrassende manier naar buiten zullen treden.”

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details