NLFR

Platform over design en techniek in de keuken-, woon-, en badkamerbranche
De kracht van een keten, de eigenheid van de ondernemer
Jos Baens opende dit voorjaar de Grando-vestiging in Hasselt.

De kracht van een keten, de eigenheid van de ondernemer

Een eigen zaak opstarten, het is een flinke stap en niet iedereen durft die zomaar te nemen. Kan je daarbij terugvallen op een ervaren en sterke partner die je bovendien de ruimte geeft je eigen koers te varen, dan is de drempel ongetwijfeld een pak lager. Grando Keukens is zo’n partner.

In het voorjaar opende in Hasselt de tiende vestiging van Grando Keukens de deuren. Jos Baens zet de koers uit. Hij koos bewust voor de franchiseformule van Grando: “Het contact zat meteen goed. Alleen is het quasi onmogelijk om een keukenzaak uit de grond te stampen. Met de steun van een sterke partner lukt het wel. Bovendien laat Grando elke franchisenemer vrij zijn koers varen. Wij zijn als lokale ondernemer dus verantwoordelijk voor het winstgevend maken en houden van onze showroom. Anderzijds hebben we een sterke partner die ons met plezier ondersteunt.”

Ondersteuning op alle gebied

“Met een partner als Grando liep de opstart van onze showroom van een leien dakje”, geeft Jos aan. “Bij alle nodige stappen stonden ze klaar om te helpen, zonder ons tot iets verplichten. De finale beslissing is steeds de mijne, gaande van de locatie van de winkel over de inrichting van de toonzaal tot de koers die ik wil varen. Die ondersteuning maakt het voor mij mogelijk de focus te leggen op het plannen en verkopen van keukens. Ik weet dat ik altijd op een partner kan terugvallen indien nodig, bijvoorbeeld bij de zoektocht naar een extra monteur wanneer het drukker wordt dan verwacht. Maar ik herhaal het graag: ze verplichten mij tot niets. Ik ben en blijf de zaakvoerder van Grando Hasselt en het is mijn verantwoordelijkheid de zaak draaiende te houden.”

Logistiek is slechts één van de vele domeinen waarin Grando zijn franchisenemers ondersteunt.

Breng een bezoek

“We zijn inderdaad een ondersteunende franchise en geen verplichtende franchise”, klinkt het duidelijk bij Grando. “De franchisenemer is en blijft de baas in zijn showroom en stippelt zijn eigen weg uit. We houden uiteraard de zaken goed in de gaten, onze naam staat namelijk op de gevel. Onze grootste ‘eis’ is dat we er alles aan doen om de klanten een fijne beleving in de toonzaal te geven, liefst uiteraard met de verkoop van de keuken als eindresultaat. Daarom is de keuze van de lokale ondernemer voor ons zo belangrijk. Hij of zij is het uithangbord en vaak het enige aanspreekpunt van a tot z in het verhaal van de klant. Onze franchisenemers zijn bovendien één grote familie waarmee we regelmatig samenkomen om tips en tricks uit te wisselen en bijvoorbeeld het marketingplan te bekijken.”

Interesse in een eigen Grando-showroom naar aanleiding van het lezen van dit artikel? Neem dan geheel vrijblijvend contact op met via jp.hagen@grandoretail.nl of +31 6 20 09 91 31 of kijk op grando.be/franchisenemer-worden-bij-grando. 

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details