Rond 2026 zijn de generaties Millennials en Gen Z goed voor meer dan 60 procent van de wereldwijde luxemarkt. Nu al ondergaat het begrip luxe een enorme verschuiving. ‘Oude luxe’ werd gekenmerkt door status, bezittingen en een verfijnde of exclusieve smaak. In ‘nieuwe luxe’ zijn ervaringen belangrijker dan voorwerpen en ligt de nadruk op culturele waarden. Wij zijn ervan overtuigd dat internationale merken daarom moeten evolueren, hun culturele relevantie moeten versterken en hun publiek moeten inspireren met emotionele ervaringen. Verder is een focus op duurzaamheid ook voor luxemarkten steeds belangrijker, niet alleen innovatie en kwalitatieve producten.
Naast vorm en functie zijn materialen belangrijke emotionele componenten bij het ontwerpen van een individuele keukenoplossing. Wanneer ze perfect zijn geïmplementeerd, weerspiegelen ze de persoonlijkheid van hun eigenaars. Dit geldt met name voor keukens in open woonruimten, omdat zij verbonden zijn met het meubilair in de woon- en eetruimten. Daarom moeten zij niet alleen hun functie vervullen, maar ook voldoen aan de esthetische eisen van hun gebruikers.
Net zoals de individuele voorkeuren van de klanten, hebben materialen en keukenseries een bijna onbegrensde variatie. Afhankelijk van de voorkeuren van klanten, waar ook ter wereld, worden extraverte keukendesigns afgewisseld met subtiele, heldere en kleurrijke keukens in monochrome concepten. Voor compacte keukens zijn er royale, open oplossingen. In alle opzichten gaat het om een emotioneel breed spectrum van veelzijdigheid, kleurrijkheid en diversiteit. Het verbindende element is de designkwaliteit met de tijdloze elegantie.
Bij de keuze van materialen is het van belang niet alleen rekening te houden met hun eigen expressie, maar ook met de architectonische omgeving, omdat deze een beslissende invloed heeft op het uiterlijk van de keuken. De sterke wisselwerking tussen materialen, vormtaal en architectuur zijn duidelijk terug te vinden in individuele ontwerpen. In alternatieve benaderingen stellen zij de keukenconcepten samen in harmonie met de architectuur of kiezen zij bewust voor een stilistisch contrast. Zolang het maar samenhangt met de voorkeuren en diversiteit van de individuele internationale consument.
Een transparante marketing en digitale ondersteuning vanaf het inspiratie moment is wat klanten vandaag de dag van ons verwachten.