NLFR

Platform over design en techniek in de keuken-, woon-, en badkamerbranche
Corona,  een drama  of een zegen?

Corona, een drama of een zegen?

Blijf in uw kot. De uitspraak van Minister van Volksgezondheid Maggie De Block kennen we allemaal. Enkel voor essentiële verplaatsingen mogen we de woning verlaten. Buurtwinkels en supermarkten, verder niet. Belgische retailtoppers riepen al op om de Belgische webshops te verkiezen boven internationale. Een denkpiste die ook Royal Crown volgt.

Frank Rombouts van Royal Crown: “Al vrij snel na de lockdown zien we daar al resultaten van. We lazen allemaal de berichten van het heldere water in Venetië waar plots visjes in bleken te zitten. We lazen allemaal de positieve invloed op de luchtkwaliteit. Vermits we, rekening houdend met de maatregelen, ook nog buiten mogen komen, merken we die positieve effecten zelf ook. Ik breek hier geen lans om met z’n allen permanent thuis te werken maar een gezonde balans tussen verplaatsingen met de wagen of het vliegtuig en teleconferencing kan er zeker komen. Het werkt, dat is nu wel duidelijk. De waarde van een lokale winkel, of een netwerk van lokale winkels, was tot vandaag wat ondergewaardeerd maar daar zal ‘dankzij’ Corona wel verandering in komen. Natuurlijk moeten er webshops zijn en natuurlijk moeten die blijven bestaan. Het is aan ons om een gezond evenwicht te zoeken en te vinden.”

Almaar kleiner

Een gebruikt item, gaande van een interieurobject tot een (keuken)toestel heeft vandaag nog amper waarde, zelfs al is het nog maar een tweetal jaar oud. “Vandaag worden we gestimuleerd om een nieuw toestel aan te schaffen in plaats van het ‘oude’ te laten herstellen”, bevestigt Rombouts. “Dit gebeurt aan de hand van promoties, ‘niet-te-missen-deals’ en andere interessante acties. Het resultaat daarvan is echter dat heel weinig tot geen toestellen, of producten, een tweede leven krijgen. Gaan we met z’n allen, fabrikanten incluis, meer nadenken over duurzaamheid en circulariteit dan over het volume? Gaan we ook onze manier van leven en werken omdenken? Het lijkt vandaag het ideale moment om daar grondig over na te denken. En als we onze levens- en werkstijl aanpassen, zal dan ook de functie van een kamer veranderen? We wonen vandaag almaar kleiner en kleiner en in deze kleinere oppervlakte is het misschien niet langer mogelijk om alle ‘traditionele’ kamers in te plannen. Met Royal Crown denken we nu dus na over de functie van de keuken in de (nabije) toekomst. Is er überhaupt nog een keuken in een woning? Zien we binnenkort één gemeenschappelijke keuken per appartementsblok in plaats van een keuken in elk appartement afzonderlijk? Hoe zal een keuken van de toekomst er uit zien? Interessante vragen waar we bij Royal Crown vandaag al over filosoferen.”

Vernieuwend concept

Hoe maken we dat een woning of appartement van 75 vierkante meter oppervlakte net zo aanvoelt als eentje van 150 vierkante meter oppervlakte? Die hamvraag staat centraal bij Royal Crown in de brainstormsessies om ‘het winkelen anders aan te pakken’. “Voeg daar zeker ook het motto ‘het juiste toestel voor de juiste persoon’ aan toe”, benadrukt Rombouts. “Vast staat dat interieurbouwers, dus ook keukenbouwers, alle beschikbare ruimte moeten gebruiken én dat het uiteraard zo efficiënt mogelijk moet gebeuren. Alle kleine hoekjes en kantjes benutten is vandaag al een evidentie. Royal Crown wil echter verder gaan dan dat en daarom werken we aan een vernieuwend online shopconcept. Het wordt tegelijk een webshop en een lifestyle adviesplatform waarbij we iedere klant koppelen aan een personal shopper. Ook onze mindset zal anders zijn. We zullen immers ‘volle lades’ verkopen. Alle items zijn wel apart verkrijgbaar bij ons, maar het uitgangspunt is steeds de volle lade. We hanteren ook een prijszetting per lade, dat zijn de lade-indelingen en het materiaal samen. Op basis van een online profiel dat de klant zelf maakt, maken wij een keuze en stellen we deze voor. Aangezien onze vakmensen jarenlang ervaring hebben en hier grondig in te werk gaan vermoeden we dat dit vlot zal lopen. We motiveren uiteraard wel de klanten om te komen kijken in de winkels zelf. Zo koppelen we online aan offline beleving.”    

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details