Platform over design en techniek in de keukenbranche

NL | FR

Nieuws

Brio retailgroep keukens, badkamers en interieurbouw

Brio 4a – 20110823_Elst_sequentie-028 kopiëren
De CNC-gestuurde machines garanderen een hoge kwaliteit en gestroomlijnd productieproces.

Tekst | Eva Goossens

Beeld | Brio Group / Elst Keukens

31 mei 2021 Leestijd 5 minuten

Deel dit artikel

Wie kan de troeven van de Brio retailgroep voor ondernemers in keukens, badkamers en interieurbouw beter toelichten dan een partner van het eerste uur? Deze keer laat Brio graag Elst Keukens uit Rijkevorsel aan het woord, dat zich onder meer weet te onderscheiden door een state of the art interieuratelier waar vakmanschap en technologie elkaar treffen. 

Elst Keukens doet, als een van de ondertussen meer dan 120 Brio-partners, al jaren een beroep op Brio Group voor allerhande overheadservices zodat het bedrijf zich kan toespitsen op wat echt telt: minutieus maatwerk realiseren. Dit gaat van keukens en badkamers in de meest uiteenlopende stijlen tot dressings en bij uitbreiding alle schrijnwerk voor het interieur op maat. 

Elst Keukens uit Rijkevorsel, Brio partner van bij de start.

Netwerkvoordelen

De voordelen van het partnerschap met Brio Group volgens Elst Keukens? Vooreerst uiteraard de aankoopvoordelen voor onder meer elektro, sanitair en kraanwerk, waarbij men als partner steeds een goed zicht heeft op de actuele voorraden, leveringstermijnen en voorwaarden. Daarnaast kan Elst Keukens op Brio rekenen voor allerhande aanverwante groupdeals, zoals voor interessante tankkaarten. “Door deel uit te maken van de groep ontstaan er bovendien allerhande interessante netwerkvoordelen”, vult Kris Elst aan. “Zo kwamen we via Brio in contact met een natuursteenverwerker met wie we nu nauw samenwerken.” Samen met zijn echtgenote Anja De Gruyter staat Kris aan het roer van Elst Keukens dat al sinds 1996 actief is in de keuken- en interieursector. De onderneming telt ondertussen 19 medewerkers, heeft twee toonzalen – Elst Keukens in Rijkevorsel en Interieur Geenen in Dessel – en beschikt over een geavanceerd atelier van 1.200 vierkante meter. Het CNC-gestuurde machinepark –  geautomatiseerd zagen, frezen, boren en kantverlijming (laminaat of pvc) – stroomlijnt en optimaliseert het productieproces, garandeert een contante hoge kwaliteit en zorgt ook voor een grote capaciteit. Kris Elst: “Dit maakt dat we onze atelierdiensten ook kunnen aanbieden aan schrijnwerkers op zoek naar ondersteuning op het vlak van productie.” Nog een mooi voorbeeld van ‘samen sterk’, niet toevallig het motto van Brio. 

Het productieatelier van Elst Keukens, uitgerust met een modern machinepark.

Traffic creëren

Ook op vlak van communicatie en promotie kan Brio Group heel wat betekenen voor de partners. Regelmatig worden er acties uitgewerkt – ondersteund door een uitgekiend communicatieplan – die erop gericht zijn extra traffic te genereren en potentiële kopers over de streep te trekken. De meest recente Belcampi-actie, waarop ook Elst Keukens intekende, is daar een voorbeeld van. De promo-actie:  één jaar gratis Belcampi pasta bij aankoop van vijf Atag-toestellen, geldig voor bestellingen bij een keukenbouwer die het briolabel draagt. Peter Vanthienen, management Brio: “Belcampi is een echte Belgische pasta, met tarwe van Belgische bodem, ontwikkeld door het voedingsbedrijf RV Food dat op zijn beurt deel uitmaakt van Heylen Group met wie we ook een samenwerkingsverband hebben.” Ook hier spelen dus de positieve effecten en kruisbestuiving tussen partners van een sterke groep die Brio is. Wat de communicatie betreft, wordt er sinds kort samengewerkt met Brio Approved communicatiepartner InterMedia die onder meer ook de website briolabel.be ontwikkelde, dit ter ondersteuning van alle Brio-partners. “Net zoals Elst Keukens schrijnwerk realiseert op maat van het interieur en de klant, levert de tandem Brio en InterMedia aangepaste marketing- en communicatiepakketten op maat van de concrete noden van elke Brio-partner”, aldus nog Peter Vanthienen. “Matchmaking in het motto. Voor een geïntegreerde aanpak die werkt.”

Nieuwsbrief

Meld u aan om nieuws & updates te ontvangen.

Contact

Freddy Fierens

Projectmanager

Uw organisatie promoten via het Keukenbouw netwerk? Ik help u graag verder.

0%

    Stuur ons een bericht

    Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

    Details