Wie keuken zegt, zegt meteen ook keukenwerkblad. Je kan er simpelweg niet naast kijken. Daarom is de keuze voor het juiste materiaal en de juiste kleur zo cruciaal. Maar bij wie ga je te rade? Louis Culot geldt als een van de specialisten voor keukenwerkbladen. De firma uit Puurs hecht veel belang aan de materialen en de merken waarmee ze werken maar treedt meer en meer met de eigen naam naar buiten.
Het familiebedrijf Louis Culot creëert al meer dan 130 jaar veelzijdige keukenwerkbladen. “We besteden sinds de begindagen tot op vandaag heel veel aandacht aan de materialen zelf en hoe we deze verwerken”, klinkt het bij Tim Culot en Julie Calewaert, zaakvoerders van Louis Culot. “Maar ook onze eigen naam mag in the picture staan. We maken het verschil met onze betrokken service en een hoogstaande afwerking van de topmaterialen.”
“We fristen enkele jaren geleden onze showroom op en toverden deze om tot een uitgelezen belevings- en inspiratieruimte voor al wie materialen, kleuren en stalen wil komen bekijken en voelen”, aldus Calewaert. “Onze showroom is in Puurs, op de route naar het pop-up theater van Studio 100 waar de voorbije jaren verschillende grote musicalproducties werden gespeeld. In lijn met ons idee om ook Louis Culot als naam meer op de voorgrond te zetten, investeerden we dan ook in een mooie opvallende lichtreclame aan de straat.”
“Onze werkbladen zijn overal inzetbaar”, benadrukt Culot. “Wie voor een bepaald materiaal kiest, gaat meteen ook voor de specifieke eigenschappen ervan. En aangezien de keuken in restaurants meer en meer als showelement wordt gebruikt, moet het werkblad ook daar een eyecatcher zijn. Met de verschillende kleuren in de diverse materialen in ons assortiment hebben we een antwoord op elke specifieke vraag.” Louis Culot zette recent een partnership op poten met The Mastercooks of Belgium om de mogelijkheden van hun keukenwerkbladen in horecatoepassingen extra in de spotlight te zetten. Met onder meer Peter Goossens en Wout Bru zijn zij de ambassadeurs bij uitstek van het Belgisch culinair erfgoed.
“We verbinden onze naam uiteraard niet aan alle mogelijke initiatieven die er zijn”, horen we van Calewaert. “We behoeden ons voor een wildgroei. Te veel in the picture lopen, heeft volgens ons een averechts effect. We zetten met Louis Culot sterk in op service en uiteraard kwalitatief hoogstaande producten, en die lijn willen we doortrekken in onze communicatie naar buiten. Zo zal je onze naam en logo in de buurt van onze vestiging zien op de gele fluohesjes die de scholen aanbieden aan de leerlingen. En ook het televisieprogramma Out Of Office, dat middels een baanbrekend experiment op de zorgboerderij Emiliushoeve de problematiek rond burn-outs aankaartte, ondersteunden we graag. Een Louis Culot-werkblad siert er het keukengedeelte van de biowinkel die tijdens het programma werd gebouwd.”
Neem dan rechtstreeks contact op met Louis Culot.
Contact opnemen