NLFR

Platform over design en techniek in de keuken-, woon-, en badkamerbranche
Boost your Business
Een hapje, een drankje, een interessant gesprek.

Boost your Business

Een congres waarop leden, contractleveranciers en DER KREIS zelf elkaar ontmoeten, het was al even geleden. De opluchting was dan ook zeer groot dat het allemaal weer kon. Een leuke sfeer, interessante keynotespeakers en geslaagde ontspanningsmogelijkheden maakten de namiddag en avond tot een groot succes.

Het is alsof de weergoden de organisatoren van het eerste DER KREIS-congres in enkele jaren zeer gunstig gezind waren. Op 9 mei 2022 genoten we namelijk van stralend weer. De zomerse temperaturen en de overvloedige zonneschijn creëerden een uitgelaten sfeer bij de aanwezige leden en contractleveranciers. Dit bovenop het feit dat iedereen zeer blij was eindelijk weer onder normale omstandig­heden een congres te kunnen organiseren en bijwonen. Salons de Romree bleek bovendien een voltreffer qua locatie. Dichtbij Brussel, met een prima bereikbaarheid, en toch rustig gelegen, in een groen kader. Het nodigde uit tot leuke gesprekken, het aanhalen van samenwerkingen en het mijmeren over afgewerkte projecten. “Eindelijk weer een congres”, klonk het ook bij Ronny Thyssen, als Managing Director van DER KREIS Belux de gastheer van het congres 2022 dat als thema ‘Boost Your Business’ meekreeg.

Ronny Thyssen, gastheer van het DER KREIS congres 2022.

Eerste keer

Ronny Thyssen  verwelkomde alle aanwezigen in een zonovergoten Grimbergen. “Door de gekende pandemie en bijbehorende lockdowns en maatregelen is het mijn eerste congres als Managing Director van DER KREIS Belux”, aldus Ronny Thyssen. “We zijn geen onbekenden voor elkaar natuurlijk. Ondertussen hebben we elkaar al wel kunnen ontmoeten. Deze eerste samenkomst is de kers op de taart na een moeilijke periode. We danken dan ook heel hartelijk alle aanwezigen, onze leden en onze contractleveranciers die ondanks de moeilijke tijden, met de inflatie en de oorlog in Oekraïne, toch een leuke kortingsactie op poten hebben gezet. Het conflict in Oekraïne heeft jammer genoeg zijn impact op de globale economie en dit komt na een onzekere periode door corona. We zijn daarom nog trotser om te kunnen melden dat DER KREIS een heel goed jaar heeft afgewerkt.”

Nationaal en internationaal vooruit

“Een zware tijd die het leven een tijdlang stil heeft gelegd”, bevestigt Ralph Leimbach die sinds ongeveer 3,5 jaar verantwoordelijk is voor marketing, sales en inkoop bij DER KREIS Systemverbund. “Tot vandaag konden we geen officieel afscheid nemen van Daniel De Decker. Tegelijkertijd liet ook de officiële verwelkoming van Ronny Thyssen op zich wachten. Vandaag is het dan eindelijk zover. Daniel De Decker bouwde DER KREIS Belux op vanaf nul en deed dit met veel passie en volharding.

We kijken met heel veel respect terug op zijn verwezenlijkingen want elk jaar opnieuw kon hij stijgende cijfers voorleggen. Ronny Thyssen en zijn team zijn met zeer veel passie aan de slag gegaan om DER KREIS Belux te moderniseren en verder te doen groeien. Ik ben blij om positief nieuws te kunnen brengen over DER KREIS internationaal: de omzet stijgt, het aantal leden stijgt, het aantal landen met een DER KREIS-kantoor stijgt. Met Italië (2021) en vandaag ook Spanje zijn er op korte tijd twee Zuid-Europese landen bijgekomen.”

Ralph Leimbach en Ronny Thyssen bedanken Daniel De Decker voor zijn verwezenlijkingen.

Klantgerichtheid voor stijgende cijfers

‘Boost your business.’ Het thema van het congres vertelt meteen ook de missie van DER KREIS: haar leden ondersteunen zodat zij een maximaal rendement behalen. Onder het motto ‘Boost your Business’ vertelde Bran Van Welden, medezaakvoerder van Volt District met een inspirerende en leerrijke sessie over klantgerichtheid enkele zeer nuttige tips om klantdata te gaan gebruiken om de cijfers nog te verbeteren. Bran Van Welden startte met een vergelijking tussen hoeveel procent van de bedrijven/winkels denkt klantgericht te werken (94 %) en hoeveel procent van de klanten dat effectief ook vindt (8 %). Bran Van Welden: “Er is dus een immens verschil tussen hoe klanten een bedrijf of winkel zien en hoe de zaakvoerders/medewerkers van die zaken dat zelf inschatten. Klanten vandaag zijn een pak veel­eisender dan pakweg tien jaar geleden, ze verwachten en verlangen meer en liefst ook voor minder geld. Het is dan ook key om proactief je manier van werken aan te passen om klanten tevreden te houden en liefst van al te promoveren tot ambassadeurs van je zaak. 5 % van alle klanten zijn sowieso ontevreden, wat je ook doet om hen tevreden te maken of te houden. Zijn tip: stop met daar je tijd in te investeren, het zal toch geen verschil maken. Gebruik je energie en inspanningen voor al die andere klanten. Ambassadeurs promoten actief je winkel of zaak bij hun vrienden, familie en iedereen die ze hun verhaal kunnen vertellen. Die heb je nodig.” Bran Van Welden sloot zijn sessie af met tien handige tips die je meteen kan implementeren. Deze gaan van vriendelijk zijn (logisch toch?) en positieve woorden gebruiken over persoonlijke communicatie (“wij doen dit voor jou!”) tot het (niet zo eenvoudige) ‘meer luisteren naar je klant dan zelf te praten’. “Laat je klanten vooral aan het woord en geef zelf enkel relevante info”, besloot Bran Van Welden.

Ontspanning moet er ook zijn

Na het werken, tijd voor ontspanning. DER KREIS bood een tweeluik aan waaruit alle aanwezigen konden kiezen. De ene groep koos voor een uitstapje naar Volkssterrenwacht MIRA om onder meer de zonnevlammen te bekijken door de telescoop, met uiteraard ook verdere vakkundige uitleg over het heelal, de planeten en de totale maansverduistering die enkele dagen later zou plaatsvinden. De tweede groep bleef op locatie in Salons De Romree voor een (typisch Belgische) activiteit rond bier. Afgesloten werd met een lekker diner dat ingeleid werd door een tweetalig optreden van stand-up comedian en deelnemer aan de televisiequiz Slimste Mens ter Wereld Bert Kruismans. 

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details