De keukensector beleeft moeilijke tijden. De naweeën van Covid-19, het conflict in Oekraïne en ondertussen ook elders in de wereld. Kleinere bedrijfjes gaan overkop en ook gevestigde waarden komen in woelig water terecht. Met doordachte investeringen en continue innovatie blijft Beckermann een veilige koers varen.
“We zijn maar wat blij dat we met Beckermann jaren geleden de weg gekozen hebben van continuïteit, zekerheid en betrouwbaarheid”, aldus Karsten Mylius van Beckermann. “De vakhandel heeft dit nu broodnodig maar het loont sowieso op langere termijn voor iedereen: de vakhandel, de eindklant maar ook voor ons.” Ook betrouwbaarheid, innovatiekracht en een pak toegevoegde waarde passen in dit plaatje. Niet toevallig pijlers die bij Beckermann al 126 jaar centraal staan. “De voorbije jaren investeerden we in onze productiefaciliteiten en ontwikkelden we fel gesmaakte nieuwe concepten die een toegevoegde waarde zijn voor onze handelspartners en hun klanten. Een weg die we blijven bewandelen. Want continuïteit loont!”
Mylius gaat verder: “Deze continuïteit en ook onze vastberadenheid om te blijven inzetten op innovatie blijken uit de hele reeks nieuwtjes die we de voorbije jaren tijdens de Küchenmeile, en ook op andere momenten, konden tonen. Denk maar aan de ontwikkeling van het volledig nieuwe en hoogwaardige 19 millimeter korpus dat onze handelaren een krachtig verkoopargument aanreikte. Maar ook het 6PLUS-concept dat toelaat elke korpus in de breedte, hoogte en diepte te wijzigen, is een voltreffer gebleken. Meer zelfs, het is uitgegroeid tot één van de populairste in de keukenwereld. Het laat namelijk toe elke eindklant individueel een op maat gemaakte werkhoogte aan te bieden. Maatwerk ten top. Bovendien wordt de planning ervan voor de handelaren vereenvoudigd omdat tussenliggende rasterafmetingen op elegante wijze worden vermeden.”
De expertise van Beckermann vinden we in de keuken. Getuige daarvan zijn alvast de vele Kitchen Innovation Awards die in de prijzenkast staan. Bovendien bekronen zowel consumenten als een jury producten van de fabrikant uit Cappeln als de ‘beste keukeninnovaties’ die voldoen aan de wensen en behoeften van de eindklanten. “Dat behalen we uitsluitend door hard te blijven werken op de manier waarop we al jaren bezig zijn”, aldus Mylius. “De Favourite Brand Gold 2024-award is ook zo’n onderscheiding waar we heel fier op zijn. Deze award erkent een jarenlang consistent merkmanagement met een bovengemiddelde gebruikersoriëntatie. We onderstrepen bovendien onze hoge kwaliteitsnormen door in Duitsland te blijven produceren. We waarderen Duitse leveranciers en in Duitsland vervaardigde materialen omdat dit een veilige toeleveringsketen garandeert. Het ‘Made in Germany’-label dragen we al jaren met trots.”
De keuken en de woonkamer versmelten tot één geheel. Het is dan ook logisch dat keukenfabrikanten hun blik verbreden en ook concepten en oplossingen ontwikkelen die buiten de keuken inzetbaar zijn. Beckermann ontwikkelde bijvoorbeeld de meubelsets MyHome. Dit zijn voorgeconfigureerde elementen die in verschillende kamers en voor verschillende functies gebruikt kunnen worden. Mylius: “Denk daarbij aan kasten voor een bijkeuken en een thuiskantoor tot zelfs de verschillende kledingkasten in de slaapkamers of zelfs dressings.” Ook het kleurconcept Matching Colors is een troef. Beckermann geeft met dit kleurconcept handelaren een breed scala aan oplossingen die eindklanten kunnen gebruiken in meer dan de keuken alleen. “Kom zeker naar Cappeln tijdens de Küchenmeile”, nodigt Mylius de handelaren uit. “We presenteren er van 21 tot en met 26 september dagelijks onze nieuwe ontwikkelingen.”