Platform over design en techniek in de keukenbranche

NL | FR

Nieuws

Altijd één stap voor op concurrenten

Foto 3 MHK kopiëren
Wat is de toekomst van de keukenspecialist? Een vraag die reeds tijdens de jaarvergadering van 2018 aan bod kwam.

Tekst | Tom Rampelbergh

Beeld | MHK

9 april 2021 Leestijd 4 minuten

Deel dit artikel

De oorspronkelijke betekenis van de letters MHK, namelijk Muster Haus Küchen, evolueerde gaandeweg internationaal naar Marketing, Handel en Kooperation, samenwerking dus. Sinds de start in 1980, nu al 41 jaar geleden, zijn dat de pijlers waar MHK zich op toespitst. Het resultaat mag er zijn. Jeroen Geldhof, algemeen directeur MHK Belgium: “Resultaten op lange termijn behalen we door onze duidelijke visie op teamwork te combineren met een individuele aanpak van elke relatie, keukenretailer of leverancier. We bieden diepe inzichten en benchmarking in de hele sector.”

De thuisbasis van de MHK Group in Dreieich, nabij Frankfurt.

598 specialisten

De 598 medewerkers van de MHK groep zijn van alle keukengerelateerde markten thuis, gaande van administratie, financiën, on- en offline marketing, aankoop en verzekering tot interieur. “Voor de Belgische en Luxemburgse leden staan acht specialisten klaar”, geeft Geldhof aan. “Dankzij een totaalpakket aan aankoopcondities bij de belangrijkste leveranciers in de sector, met daarbij producten exclusief voor MHK, en de beschikbaarheid van eigen merken, bijvoorbeeld Neola of Designo, bieden we een meerwaarde qua positionering en marketing. Dat leidt dan weer tot een concurrentieel voordeel en betere marges. We adviseren onze leden en leveranciers actief bij het maken van de juiste individuele keuzes.”

Zekerheid langs beide kanten

Geldof gaat verder: “Met een kredietgarantie voor haar leden aan leveranciers zorgen we voor een gerust gevoel aan beide zijden van een transactie. De keukenzaak wordt niet geconfronteerd met voorafbetalingen of vervelende kredietlijnen bij bijvoorbeeld een groot project of een drukkere periode. Anderzijds leveren de leveranciers zonder zorgen alle bestellingen aan de MHK-leden want de betaling is gegarandeerd. Het hele proces van bestelling over levering tot betaling van de factuur verloopt via een duidelijke structuur en via een online portaal, wat de administratie vereenvoudigt en overzichtelijk maakt.”

MHK ondersteunt haar aangesloten leden onder meer met billboards en POS-materiaal. (Foto: Keukens Stroo, Berlare)

Marketing

Leden hebben een compleet marketingpakket ter beschikking. “Een duidelijk menu licht alle services toe”, klinkt het. “Een goede online aanwezigheid creëren en onderhouden is vandaag overduidelijk een must. Daarom leggen we een grote klemtoon op het online verhaal (website, social media en SEO/SEA) om leads te genereren. We verliezen het offline verhaal zeker niet uit het oog en ondersteunen onze leden via gespecialiseerde partners bij de opmaak van campagnes, billboards, fotografie en POS-materiaal. Daarnaast beschikken we met onze franchiseformule REDDY en MHK Kitchen Expert, ons nieuw concept voor keukenretailers, over twee sterke handelsmarketingconcepten. Ik sluit graag af met enkele tips om dit jaar sterk te starten: contacteer MHK en stel samen met ons een ondernemersplan op. Wees zo je concurrenten meer dan één stap voor en boost je winstgevendheid.” 

Nieuwsbrief

Meld u aan om nieuws & updates te ontvangen.

Contact

Pieter-Jan Vansteelandt

Projectmanager

Benieuwd naar de mogelijkheden? Ik vertel u graag alles over onze samenwerkingspakketten.

0%

    Stuur ons een bericht

    Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

    Details