NLFR

Platform over design en techniek in de keuken-, woon-, en badkamerbranche
Zilveren jubileum
Royal Crown bouwt in Genk haar nieuwe uitvalsbasis.

Zilveren jubileum

Gedeelde ideeën en krachten werden vanaf dag 1 samengevoegd met het oog op een verbetering van de aankoopvoorwaarden, een verhoging van de omzet en een spreiding van de kosten. 

We schrijven 1996. “25 jaar geleden richtte ik samen met een kleine groep keukenhandelaren Royal Crown op”, aldus stichter
Luc Rombouts. “Onder het motto ‘samen sterk’ bundelden we onze ideeën, kennis en krachten met als doel betere voorwaarden te bekomen, kosten te spreiden en ons samen te profileren naar zowel de leveranciers als naar de consumenten. Onze missie was en is nog steeds onze partners een voorsprong geven op de markt. We willen ook een joviale partner zijn voor onze leveranciers. Ik mag stellen dat we, door het hanteren van de pijlers aankoop en verkoop, publiciteit en marketing, en administratie en opleiding, ons doel hebben bereikt.”

Van in het begin maakte Royal Crown werk van het digitaliseren van alle referenties.

De Gouden 11

De eerste deur-aan-deur folders verschenen al snel, net als een toonzaalmagazine voor de aangesloten partners. “Bovendien lanceerden we de eerste elektronische prijslijst op de markt die meteen het jaar nadien uitmondde in en volledig calculatie- en facturatie­pakket”, herinnert Rombouts zich. “Ongezien in de keukensector en een groot bewijs van onze pioniersrol. In 1997, slechts een jaar na opstart, hadden alle Royal Crown-partners als eersten op de markt hun eigen website.
En toch heerste er, en nu nog steeds, een familiale en kameraadschappelijke sfeer onder de partners. Een filosofie die steeds voorrang krijgt op het zakelijke. Dat is mijns inziens een verklaring van het succes van Royal Crown. Hoe anders verklaar je dat de oprichters en de eerste aangesloten leden 25 jaar na datum nog steeds lid zijn? Ze vormen onze Gouden 11 en komen op regelmatige basis samen.”

Profileren

Waarom kiezen consumenten voor een Royal Crown-partner? “De ruimste keuze uit de meest gerenommeerde merken met de beste voorwaarden, gekoppelde aan de uitstekende service en de vakkennis”, antwoordt Rombouts snel. “Via ons profileren handelaren zich op verschillende manieren: folders, radio- en tv-spots, sociale media en andere relevante platformen. Via de CrownDesk vragen partners en leveranciers alle actuele informatie van en op de markt op. Ook volgen ze er probleemloos hun eigen administratie en facturatie op.

Fakkel doorgeven

Na 25 jaar geeft oprichter Luc Rombouts het vaandel door aan gekende handen. “Mijn zonen Stefan (financiën, administratie), Frank (marketing) en Denis (aankoop) vormen samen met Rony (het digitale brein) en Carmelo (chef verkoop) een sterk kader om samen met partners en leveranciers Royal Crown verder uit te bouwen. Ik bedank iedereen voor de prettige samenwerking.”

Cees Brandwijk, zaakvoerder van Kitchen Suite en Eazy Keukens: “Ik ben al meer dan 35 jaar actief in de keukenbranche maar een aankoopgroepering was voor mij lang een no go. Een groepering betekent namelijk verplichtingen en als zelfstandige keukenhandelaar draag ik liever zelf de volledige verantwoordelijkheid. Ik sloot mij in 2006 toch aan bij Royal Crown en mijn vraagtekens smolten meteen als sneeuw voor de zon. Solvabiliteit, knowhow, sterk in communicatie, publiciteit, aankoopvoorwaarden… Royal Crown heeft het allemaal. Zij onderhandelen voor mij met leveranciers en lossen eventuele probleempjes op.

Ik kijk zeer tevreden terug op de dag dat ik de stap heb gezet om met Royal Crown in zee te gaan en kan collega’s het lidmaatschap alleen maar aanraden!”

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Kunnen we je helpen met zoeken?