NLFR

Platform over design en techniek in de keuken-, woon-, en badkamerbranche
Toekomst in het vizier
Enkele recente realisaties van leden van Royal Crown, mogelijk dankzij het uitgebreide productassortiment en het ‘op maat’-verhaal.

Toekomst in het vizier

Je hebt er die blijven stilstaan bij gedane verwezenlijkingen en erover mijmeren en je hebt er die stilstaan bij gedane verwezenlijkingen en meteen weer het vizier naar voren richten en verder werken. Royal Crown sluit zich vol overtuiging aan bij deze tweede omschrijving.

Perspectief. Het is, net als coronaproof, een vaak gebruikte term dezer dagen. De zaken die slag om slinger de deuren moeten sluiten, ook nu weer met lockdown 2, moeten een perspectief hebben om deze letterlijk en figuurlijk donkere dagen door te komen. Net nu veel mensen op zoek gaan naar cadeautjes mogen ze niet in de winkels snuisteren. “Nochtans is het antwoord evident”, aldus Frank Rombout. “Digitalisering is de toekomst, uiteraard in combinatie met een fysiek winkelpunt.”

Lifestyleplatform

Royal Crown heeft tijdens de eerste lockdown en de daaropvolgende periode met (strenge) maatregelen niet stilgezeten. Het zette volop in op de uitbouw van een performant digitaal concept, een webshop die online en offline met elkaar verenigt. “Een lifestyle koopplatform dat qua beleving online en offline heel dicht bij elkaar brengt”, voegt Rombouts toe. “Wie advies op prijs stelt en daar ook actief naar op zoek gaat, is bij onze webshop aan het juiste adres. De bezoeker van de webshop komt door gerichte vragen (en zijn antwoorden) bij de juiste producten en meteen ook bij de juiste vakman terecht. Het online productassortiment is het resultaat van een grondig onderzoek en onze jarenlange expertise. Enkele vragen beantwoorden volstaat dus om bij het gewenste product uit te komen. Bovendien voegen we een veelbelovende divisie toe aan het geheel, met name elektro retail.” De opvolging van het online verhaal gebeurt bij de lokale vakhandel. Deze heeft zeker en vast een belangrijke inbreng in dit verhaal meent Rombouts: “Het zijn de lokale vakmannen die voor advies zorgen. Zij zijn de specialisten die met trots hun zaak blijven vertegenwoordigen.”

Schatten

De digitaliseringsronde die Royal Crown heeft ingezet was al gestart voor de uitbraak van de pandemie en de daaropvolgende lockdown. Tegelijkertijd intensifieerde Royal Crown bovendien de creatie van een sterk ‘op maat’-verhaal. “Opnieuw volledig ten dienste en dus op maat van onze leden”, legt Rombouts uit. “Specialisatie is en blijft nodig voor de vakhandel, dat beseffen we bij Royal Crown maar al te goed. Wij ondersteunen hen met de nodige tools, denk maar aan specifieke promoties en acties die op maat van het winkelpunt ontstaan, en programmeren onze software dusdanig dat we op provinciaal, regionaal tot zelfs lokaal niveau de juiste assortimenten aan de juiste leden en dus ook de juiste klanten koppelen. We verzamelden schatten aan data die we, volledig conform de GDPR-regels, inzetten om dit ‘op maat’-verhaal uit te werken. Het online platform en het ‘op maat’-verhaal geven aan de lokale vakman nog meer zichtbaarheid, een extra troef die zorgt voor een nog grotere lokale impact.”

2021 en verder

Frank Rombouts kijk zoals steeds ook verder in de toekomst, naar het voorjaar van 2021 meer bepaald. De nationale uitrol van de webshop staat dan gepland. Ook de uitrol van tal van marketingconcepten op maat en een nieuw ERP-systeem dat ook door de leden van Royal Crown kan gebruikt worden, staan dan te gebeuren. “Een verdere digitalisering en ‘op maat’-denken die bijkomende groeimogelijkheden aan onze leden zal schenken”, benadrukt Rombouts. En Rombouts licht tot slot nog een tipje van de sluier wat de verdere toekomst betreft: “Halfweg 2022 zal onze nieuwbouw klaar zijn en verhuizen we naar een grotere en modernere thuisbasis.” 

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Kunnen we je helpen met zoeken?