Keukenzaken meer slagkracht geven om stevig in de markt te staan. Het is een duidelijke missie waarmee DER KREIS dagelijks op pad gaat. Met gunstige aankoopvoordelen en een professionele dienstverlening ondersteunt de aankooporganisatie de aangesloten keukenzaken op elk vlak. Eén keer per jaar blaast DER KREIS verzamelen tijdens een inspirerend congres waar business en pleasure samenvloeien. Dit voorjaar werd geopteerd voor het pittoreske Malmedy als gaststad.
De vroegere papierfabriek Steinbach in Malmedy werd omgebouwd tot een polyvalente site. Het Business & Event Center Intermills omvat vandaag onder meer een hotel, bioscoop, bar, restaurant en negen zalen die voor verschillende evenementen, zowel privé als professioneel, kunnen dienen. “Een treffend voorbeeld van hoe samenwerking in moeilijke tijden tot een mooi resultaat kan leiden”, aldus Ronny Thyssen, CEO van DER KREIS BeLux. “En samenwerken moeten ook wij vandaag doen. Het zijn economisch woelige tijden, maar door een goede samenwerking en communicatie kunnen we deze zeker doorstaan.”
De huidige economische situatie heeft een invloed op onze dagelijkse werkzaamheden. “Corona, Oekraïne, ze hebben geleid tot een hoge inflatie en hoge bouwkosten”, beschrijft Thyssen. “De bouwactiviteiten stagneren nadat ze tijdens de coronajaren naar hoge toppen scheerden. Minder nieuwbouw betekent uiteraard ook minder vraag naar nieuwe keukens, al zien we dat de renovatiemarkt het wel goed doet. De keuken is en blijft het statussymbool waarmee mensen graag uitpakken, zeker nu het de belangrijkste ruimte in de woning is geworden. En in het segment waarin de meeste DER KREIS-leden actief zijn, hechten de klanten hier enorm veel waarde aan. We verwachten dat de vraag naar nieuwe keukens zal blijven groeien. Misschien niet met die hoge cijfers van enkele jaren geleden maar desalniettemin wel een groei.” ►
Thyssen: “Onze ambitie is duidelijk. We willen graag meer mensen weer naar de showroom krijgen. We zijn er namelijk van overtuigd dat een keuken nog steeds het best kan worden besproken en beleefd in de showroom van onze leden. Zij zijn de specialisten die de vragen van de klanten steeds kunnen beantwoorden en hen op pad zetten om hun droomkeuken te realiseren. En de term specialisten is weloverwogen. Deze pakken we mee in ons concept keukenspecialisten.be waarmee we duidelijk willen aangeven dat de aangesloten DER KREIS-leden met een enorme kennis van zaken dagelijks inzetten op de kwaliteit van de keuken en van de materialen. Het is een marketingtool die een gevoel van vertrouwen bij de consument opwekt. En dat vertrouwen mag er zeker zijn, want zowel nationaal als internationaal doet DER KREIS het goed. Bij een lid van DER KREIS zit je dus zeker goed!”
Een boodschap die werd bevestigd door Ralph Leimbach, CEO van DER KREIS, die bij zijn rondje door Europa en de DER KREIS-filialen positieve cijfers kon voorleggen: “Een omzetstijging van net iets meer dan 10 procent, een stijging met 109 leden tot 3.621 in totaal en een stijging van de gemiddelde verkoopprijs van een keuken tot ongeveer 15.500 euro. Het zijn mooie cijfers die de kracht van DER KREIS onderstrepen. We willen bovendien Ronny Thyssen en zijn team feliciteren want zij realiseren met +12,37 procent een iets grotere omzetstijging dan ons gemiddelde. Met ook 15 nieuwe leden is 2022 zeker een succesjaar te noemen.”
Drie handige tips die iedereen kan implementeren. Hiermee vulde Lucas Beguin zijn keynote speech rond het actuele thema ‘ondernemen in tijden van crisis’. Beguin: “Moeilijke momenten zullen er altijd zijn. Gisteren was het covid, vandaag is het Oekraïne
en morgen zal het weer wat anders zijn. Maar hoe je hiermee omgaat, heb je zelf in de hand. Optimistisch of pessimistisch, het is je eigen keuze en je eigen verantwoordelijkheid. Ik ben er wel van overtuigd dat je met de optimistische aanpak veel verder geraakt. Het werkt bovendien aanstekelijk voor wie met je samenwerkt. En denk ook na over je positionering in de markt. Ik leg deze vage term graag uit aan de hand van een persoonlijke Wikipedia-pagina. Stel je eens voor welke sterke punten je graag over jezelf en je zaak wil zien verschijnen. Hoe wil je dat mensen over jou praten tegen hun vrienden en kennissen? En omschrijf voor jezelf je ideale klanten en jouw ideale doelgroep. In tijden van crisis moet je zaadjes planten. De oogst zal wel volgen, vroeger of later.”
En dan mocht de boog wat minder gespannen staan. Het business-gedeelte werd afgesloten, het pleasure-gedeelte begon. Bij de inschrijving voor het congres gaf DER KREIS twee workshops mee waaruit je eentje moest kiezen: cocktails maken of leren werken met chocolade. “En de sfeer zat duidelijk goed”, getuigt Ronny Thyssen. “Maar ook tijdens de workshops knoopten de aanwezige leden en fabrikanten interessante gesprekken aan. Eens de keukenmicrobe je te pakken heeft, laat deze je niet meer los. Ook tijdens het afsluitend diner bleek dit nogmaals: een meer dan geslaagde afsluiter van een meer dan geslaagd congres.”
Neem dan rechtstreeks contact op met DER KREIS BELUX.
Contact opnemen