Daaronder ook Damme Thijs Woonklaar, een jong en dynamisch West-Vlaams bedrijf in totaalrenovatie. Een ontzorgende totaalaanpak en uitmuntende service zijn de voornaamste troeven. Zo ook trouwens van Brio Group, de aankoopgroepering met een service-plus op wie Woonklaar als recent toegetreden partner kan rekenen voor alle keuken- en sanitaire toestellen, producten en bijhorende dienstverlening.
“Het voordeel van Brio Group? Je vindt er alle merken voor keuken en sanitair onder één dak. Eén aanpreekpunt, wat het overzichtelijk houdt en ons werk uit handen neemt.” Samen sterk is het motto van Brio, de groep die uiteraard ook de aankooponderhandelingen met de fabrikanten en dienstverleners voor zijn rekening neemt. Daarnaast biedt Brio op vlak van marketing, communicatie en opleiding de nodige ondersteuning. Brio ontstond, ondertussen acht jaar geleden, uit de schoot van groothandel ECK in Hulshout. Dat er behoefte was aan deze formule en dienstverlening, bewijst de gestage groei: 120 partners en nog steeds aan het uitbreiden, met nieuwe partners van over het hele land. Daarmee heeft Brio het lokale Kempense karakter al een tijd helemaal van zich afgeschud. Klaar om zelfstandige ondernemers in keukens en badkamers in heel België te bedienen en ondersteunen.
Een van die nieuwe partners is dus Woonklaar, een jong bedrijf uit het West-Vlaamse Gits (Hooglede) met gezonde ambitie en professionele slagkracht. Sinds 2014 runt Thijs Damme het bouwbedrijf Damme Thijs Bouwwerken dat uitgroeide tot renovatiespecialist in de streek. “Maar steeds vaker kregen we de vraag of we ook de afwerking van de keuken en badkamer voor onze rekening konden nemen. Of wie we konden aanraden voor de maatkasten”, getuigt de zaakvoerder. “Daarom hebben we, nu ongeveer anderhalf jaar geleden, beslist om ons te specialiseren in totaalrenovatie, inclusief afwerking van keuken, badkamer en het interieur. Van a tot z, van architecturale ingrepen over vloeren en deuren tot het ontwerp en de installatie van de keuken.” Woonklaar neemt met andere woorden het complete project onder handen en zorgt ervoor dat de eindklant helemaal ontzorgd wordt. Eén aanspreekpunt voor de totale renovatie. Een onestopshop, zonder geregel en gedoe.
In de stijlvolle Woonklaar toonzaal in Hooglede – meer dan 500 vierkante meter groot – kunnen eindconsumenten sinds eind 2019 terecht om sferen te proeven en materialen te ervaren. Voor gericht advies over en het bekijken van bijvoorbeeld de laatste generatie keukentoestellen kunnen klanten worden doorverwezen naar de toonzaal van Brio. Dit is slechts één aspect van de aangeboden Brio-diensten. Peter Vanthienen, management Brio: “Vooreerst is er het online Butler+ platform waarop alle partners de voorraden en voorwaarden kunnen checken. Makkelijk, duidelijk en transparant. Naast de evidente aankooponderhandelingen voor toestellen doen we dit ook voor verwante diensten. Denk daarbij aan bedrijfswagens, tankkaarten en verzekeringen, maar bijvoorbeeld ook software.” Tot slot biedt de inhouse Brio-marketingdienst ook nog de nodige ondersteuning met onder meer infomomenten, opleidingen en networkevents. On- en offline mediacampagnes, promotiemateriaal of misschien zelfs het uitwerken van de huisstijl? Ook dat behoort tot de mogelijkheden. Een persoonlijke service op maat die het onderscheid maakt.