Wie MHK Belgium zegt, zegt meteen ook een omvangrijk dienstenaanbod en talrijke marketingconcepten waarmee alle handelspartners worden ondersteund. MHK Group voert daarnaast ook enkele eigen merken. We maken vandaag kennis met neola.
De MHK Group ondersteunt haar partners uit de keuken- en meubelbranche met een uitgebreid dienstenaanbod, voordelige aankoopcondities en talrijke marketingconcepten. Daarnaast, en dat is misschien wat minder bekend, ontwikkelt de groep ook enkele eigen merken die door de grootste en meest toonaangevende keukenproducenten uit Duitsland worden vervaardigd. “Het internationale netwerk en de schaal van MHK Group stellen ons in staat om, in samenwerking met uitgelezen producenten, een eigen merk te ontwikkelen”, legt Jeroen Geldhof van MHK Belgium uit. “Het omvat steeds het volledige standaardgamma van deze producent, aangevuld met verschillende exclusieve features en méér keukenblokken. Meer mogelijkheden dus met daarenboven competitieve voordelen.”
In België staat de teller op drie eigen merken: neola, Designo en het net geïntroduceerde Xeno. “We voeren met neola een specifieke strategie”, legt Geldhof uit. “Sowieso is neola een merk exclusief voor MHK-leden en dit wederzijds engagement gieten we in een contract. Wij leveren de gekende steun, met onder meer de ontwikkeling in eigen beheer van alle marketingmateriaal. Denk maar aan fotografie, brochures, verkoophandboek, POS-materiaal en giveaways. Ook de website neola-keukens.be wordt door ons gebouwd en onderhouden. Hierop zijn heel duidelijk alle producten en handelaren, vandaag vijftien in België, terug te vinden. De mogelijkheid om met neola te werken, beschermt de marges van de handelaren en we merken dat dit totaalpakket in de smaak valt. Vorig jaar sloten opnieuw een flink aantal handelaren zich bij MHK Belgium aan, met daarbij enkelen die specifiek voor neola deze beslissing namen.”
“Veelzijdig, modern, fris, stijlvol, hoge kwaliteit”. Geldhof spaart de superlatieven niet wanneer we praten over het assortiment van neola. “Met de brede programmakeuze, de vele mogelijke fronten en lakkleuren en de beschikbare hoogwaardige merkapparatuur zijn we met neola in staat om alle individuele ideeën van de consument te verwezenlijken. Het assortiment sluit perfect aan op een specifieke en duidelijk omschreven doelgroep, namelijk Generation X en Babyboomers. Zij dragen een hoogwaardige kwaliteit en verfijning hoog in het vaandel. Een neola-keuken is individueel, modern en specifiek op de behoeften en ideeën van de klant afgestemd. De ene keuken is nu eenmaal andere niet.”
De keukens van neola onderscheiden zich door unieke designs, moderne kleuren en talloze vormgevingsmogelijkheden. Zo bieden bijvoorbeeld 23 milieuvriendelijke satijnlakken, van het discrete zandgrijs tot het opvallende sappig mosgroen, een breed scala aan designmogelijkheden. Kleuraccenten of een volledig kleurrijke keuken? Er zijn geen beperkingen. Voeg daar de vele mogelijke fronten aan toe, met oude eik en cognac of een glasfront als leuke voorbeelden, en enkele specifiek bij neola beschikbare oplossingen en je merkt dat een neola-keuken in elke omgeving thuishoort. Geldhof: “Een stijlvol unicum is bijvoorbeeld de bovenkast waarbij we een stukje vensterglas inwerken in het front. Ook het dubbel werkblad is een neola-topper. Maar neola is meer dan keukens alleen. Ook voor de meubelen in woon- en slaapkamer of in de bijkeuken bieden we flexibele oplossingen aan. Het geeft aan de consument een samenhangend woonconcept en biedt de neola-verdeler extra opportuniteiten buiten de keukensector.”