Het MHK Kitchen Expert kwaliteitsnetwerk draait op volle toeren. Zelfstandige keukenzaken bundelen hun krachten en werken intensief samen met enkele topmerken. MHK Belgium steekt nu wat betreft digitale aanwezigheid nog een tandje bij.
Je kent wellicht wel het kwaliteitsnetwerk MHK Kitchen Expert. “De aangesloten zelfstandige keukenzaken zijn stuk voor stuk gevestigde waarden”, legt Joeri Poelmans, sales director van MHK Belgium, uit. “Hetzelfde geldt uiteraard voor BSH, Electrolux, Novy en BLANCO die mee hun schouders hebben gezet om van MHK Kitchen Expert een succes te maken. Wij komen nu met een digitaal pakket om de Kitchen Experts nog meer te ondersteunen met alles wat met social media en hun website te maken heeft. Het uiteindelijke doel van dit pakket, ontwikkeld in samenwerking met een extern digitaal agentschap, is om de consument tot in de showroom te brengen. Want het is daar waar de droomkeuken van de consument uiteindelijk tot stand zal komen.”
Poelmans: “Het mag dan wel een socialemediapakket zijn dat we aan de Kitchen Experts aanbieden, toch is het steeds een op maat gemaakt pakket. Elke keukenzaak legt immers andere prioriteiten en is ook digitaal al op een andere manier aan het werk. Wie heeft een eigen website? Is die aan een update toe of wordt die best helemaal opnieuw aangepakt? Hebben de keukenzaken al een Facebook- of Instagram-account of starten we deze samen op? Let wel op, we nemen deze accounts niet over. Ze blijven uiteraard eigendom van de keukenzaken zelf. Wij helpen hen om op zeer regelmatige basis posts te plaatsen op de socialemediakanalen en ombijvoorbeeld mooie projecten op de website te laten verschijnen. Het socialemediapakket bevat verder ook een display campagne en een Google Ads-campagne. De Kitchen Expert profileren als local hero en op die manier de consument naar zijn showroom loodsen is, zoals eerder gezegd, het streefdoel.”
MHK Belgium zet duidelijk zwaar in op de digitale aanwezigheid van haar MHK Kitchen Experts maar benadrukt meteen dat het niet uitsluitend een digitaal verhaal is. “We bewaken de marketingmix heel nauwgezet”, bevestigt Poelmans. “We geven nu dan wel een extra zetje aan de digitale component van de marketingmix maar blijven ook de andere pijlers bijwerken. Dit creëert een uniform beeld dat zowel online als in het straatbeeld, met de roterende billboards bijvoorbeeld, zal verschijnen en automatisch in meer herkenning van onze leden zal resulteren. We geloven zeer sterk in dit concept en deze werking en we beseffen, net als onze leden trouwens, dat we moeten blijven investeren.”
Neem dan rechtstreeks contact op met MHK Belgium.
Contact opnemen