Château Brio! Dat is de toepasselijke naam van het stijlvolle event dat retailgroep Brio op 27 oktober organiseert in het Park van Beervelde. Brio partners en genodigden kunnen er ‘degusteren’ van de nieuwste producten en trends, met focus op luxe en comfort in keuken en badkamer.
Brio Group is zoveel meer dan een retailgroep met enkel aankoopvoordelen. Zo staat Brio, dat keukenbouwers en ondernemers in de interieurbouw groepeert, erop haar partners regelmatig te informeren en te inspireren. Dat doet Brio in stijl, deze keer met een event in het Park van Beervelde. Thema: opportuniteiten in het ‘high-end living’-segment, met een presentatie van de nieuwste wijnklimaatkasten, wellness in de badkamer en diverse productinnovaties gespot op IFA en MOW. Tegelijk zal ook het briolabel in detail worden toegelicht. Dit label wordt in de markt gezet als gewaardeerde kwaliteitsgarantie, enkel verleend aan keuken- en interieurbouwers die aan bepaalde voorwaarden voldoen. Wat deze precies zijn, werd in overleg met een externe partner nauwkeurig vastgelegd.
Samen met de groeiende vraag stijgt ook het aanbod aan wijnklimaatkasten. Het is een toestel dat mag en zal gezien worden en dus steeds vaker zijn weg vindt naar de high-end keuken, maar ook woonkamer. Maar bovenal moet een wijnklimaatkast de waardevolle inhoud koesteren en voldoen aan de basisprincipes van de traditionele wijnkelder: geen uv-licht, geen trillingen en een stabiele luchtvochtigheid. Het verschil tussen een wijnbewaarkast en een wijnklimaatkast? Ook dat wordt toegelicht op het Château Brio. De Brio partners kunnen er de verschillende toestellen bekijken en testen. Onder de aanwezige merken noteren we o.a. Liebherr, Boretti, AEG, Gaggenau, Miele, Avintage, WITT, Climadiff, Fhiaba, Smeg, ATAG en Stoves en Belling. En onder de toestellen ook bijzondere nieuwigheden, waaronder de ATAG wijnklimaatkast die bekroond werd met een Golden IF Award. Scan het wijnetiket met de ingebouwde camera en dankzij de Vivino app kom je alles te weten over de fles. Ook de wijnvoorraad beheren, net als het licht en de temperatuur regelen, kan via een handige app. De slimme wijnbewaarkast is dus een feit.
Nog meer ‘slimme innovaties’ in de vorm van het Unito Smart Water System met keukenkraan die verschillende watersoorten combineert, waaronder nu ook gearomatiseerd water. Bovendien wordt het gamma aan kranen uitgebreid met een high-end model met digitaal touch panel. Zeer vernieuwend is ook de Miele HydroClean combi-stoomoven met een nooit geziene zelfreinigende functie die ‘vaatwassergewijs’ de ovenruimte met water en een vloeibare reiniger schoon spoelt. In september gespot op IFA in Berlijn, als eerste in België op Château Brio.
Wat de sanitaire nieuwigheden betreft, zal onder meer IPEE present zijn. Deze slimme technologie zorgt voor een automatische en aanraakvrije spoeling – mét aangepaste hoeveelheid water – van toilet en urinoir. Dankzij de gepatenteerde technologie wordt er enkel gespoeld na effectief gebruik. Deze IPEE technologie wordt aangeboden in packs voor een eenvoudige installatie. Nog meer wellness en comfort in de badkamer met de InfraCabin wellnesscabine van Artissan. Van O-Plus is er de nieuwste collectie Oval & Portal spiegels die ongetwijfeld indruk zal maken, dit naast de nieuwe Venice badenreeks die ook zal worden gepresenteerd. Net trouwens als de nieuwigheden van een aantal andere high-end merken, waaronder Villeroy & Boch, Hansgrohe, Grohe en Duravit. Naast de volledige ruimte van de kasteelhoeve maken ook vier showtrailers – van Elica, Whirlpool, Samsung en Berbel – hun opwachting. Tot slot is er uiteraard een Brio stand waar de Brio Services, waaronder het online platform CBridge, aandacht krijgen. Een geïnformeerde interieurbouwer is er twee waard.