Er waait een nieuwe wind bij keuken- en meubelzaak Aldeko in Alken, een Limburgs familiebedrijf pur sang. Kersvers zaakvoerder Brord Dekoning zet, naast de vertrouwde persoonlijke service, extra in op beleving met een verrassend en nieuw toonzaalconcept. Dat dynamisch ondernemerschap heeft hij alvast gemeen met Brio Group, de retailgroep waarvan Aldeko al jarenlang een tevreden partner is.
Net als zijn ouders Patrick Dekoning en Mia Verbeeck, eveneens actief in het familiebedrijf, en ook de grootvader voor hen, heeft Brord Dekoning een passie voor de familiezaak die teruggaat tot 1949. Ooit begonnen met een atelier voor ramen en deuren, maar al snel uitgebreid naar een ruim aanbod aan meubels, maar ook high-end keukendesign en ander interieurmaatwerk zoals dressings, dit laatste uit eigen atelier. Naast de kwaliteit, voornamelijk van Belgische bodem, is vooral het persoonlijke contact iets waar Brord Dekoning sterk over waakt. “Ik ontferm mij zelf over het hele proces: van het eerste gesprek en de opmeting tot de levering”, aldus de nieuwe zaakvoerder. “Van a tot y, als het ware. Alleen z, de installatie in dit geval, laat ik aan onze twee ervaren plaatsers over.” De vertrouwde, compromisloze kwaliteit en service blijft gewaarborgd, ook met de derde generatie aan het roer.
De vernieuwde toonzaal van bijna 2.000 vierkante meter maakt indruk en dit niet alleen door de riante oppervlakte. Vooreerst is er het ruime aanbod, niet alleen aan keukens en interieurmaatwerk maar ook met meubels, voornamelijk salons, tafels en stoelen. Belgische kwaliteit primeert, met aandacht voor tijdloos design in uiteenlopende stijlen. Brord Dekoning houdt de vinger aan de pols van de laatste trends en heeft vooral ook oor naar de laatste ontwikkelingen op vlak van duurzaamheid. Het ondernemen zit de familie in het bloed, want ook echtgenote Jamie Masset en Brords zus Lotte Dekoning zijn actief op dezelfde site. Aangrenzend aan de toonzaal baten ze, samen met medebestuurders Merle Meeuws en Sigrid Louwet, een kapsalon uit, met de nadruk op plantaardige en ecologische producten. Het concept had succes en werd uitgebreid met een aanbod aan biologische cosmetica en duurzame kledij, dit onder de naam Knap. Brord Dekoning: “We hebben er voor gekozen om met Knap een shop-in-shop te creëren, dus in de toonzaal van Aldeko. Naar de toekomst toe willen we het concept misschien verder uitbreiden met een brasserie, uiteraard voorzien van open Aldeko-keuken en meubilair dat ook in de zaak wordt aangeboden. Beleving creëren is daarbij het opzet.” Een fris toonzaalconcept dat zeker een meerwaarde inhoudt.
Wat de ervaringen zijn als doorwinterde Brio-partner? “We doen niet alleen al jarenlang een beroep op Brio als aankoopgroepering voor de elektrotoestellen, ook het aanbod ondersteunende diensten kwam al meer dan eens van pas. Brio houdt ons ook op de hoogte van wat er nieuw en interessant is en op welk vlak dit een meerwaarde voor ons kan betekenen. C-Bridge, de app waarbij het klanttraject gedigitaliseerd wordt, is daar het meest recente voorbeeld van. Ideaal om onze klanten op een overzichtelijke manier te informeren en de communicatie verder te professionaliseren.” Daarnaast deed Aldeko ook een beroep op de Brio-partner InterMedia voor de recente rebranding. En ging Brord Dekoning in juni met Brio het vliegtuig op richting Milaan om het inspirerende Salone del Mobile te bezoeken. Producten en diensten die veel verder gaan dan het evidente en bij Aldeko zeker geapprecieerd worden.